تصمیم آمریکا برای برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی به دنبال عدم افزایش تولید اوپک


تصمیم آمریکا برای برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی به دنبال عدم افزایش تولید اوپک

افزایش قیمت بنزین در آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای ادامه افزایش تدریجی تولید علیرغم تقاضای آمریکا، جو بایدن را به فکر برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی انداخته است.

تصمیم آمریکا برای برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی به دنبال عدم افزایش تولید اوپک
وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد به‌دنبال رد درخواست آمریکا توسط اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید، جو بایدن در نظر دارد برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی را جهت پایین آوردن قیمت بنزین در کشور آغاز کند.
جنیفر گرانهولم در پاسخ به این سوال که آمریکا چه کاری برای کاهش قیمت بنزین انجام می‌دهد گفت: «برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی مطمئنا یکی از گزینه‌های روی میز است. رییس‌جمهور بیشتر در این‌مورد توضیح خواهد داد».

ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا بزرگ‌ترین ذخایر نفت خام اضطراری در دنیاست و در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام دارد.

گرانهولم اضافه کرد: «دولت بایدن بسیار نگران قیمت بنزین است».

ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه درخواست آمریکا و سایر کشور‌های بزرگ مصرف‌کننده نفت برای افزایش بیشتر تولید را رد کرد و تصمیم گرفت به روند افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهد. دلیل این ائتلاف برای این رویکرد محتاطانه این است که کسری بازار نفت در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی کمتر از حد انتظار خواهد بود و این تعادل در سال آینده به مازاد تولید تبدیل می‌شود.

جو بایدن چند روز قبل‌از آن در اجلاس گروه ۲۰ در رم اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس برای عدم افزایش تولید بر طبقه کارگر آمریکا تاثیر می‌گذارد.

بالا رفتن قیمت نفت، تقاضای بالای بنزین در آمریکا و کاهش ذخایر بنزین در این کشور، قیمت آن را در هفته‌های اخیر به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسانده‌است.

متوسط قیمت داخلی بنزین معمولی در آمریکا در پنجم نوامبر ۳ ٫ ۴۲۱ دلار در هر گالن بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...