6 هزار و 224 دانش آموز عشایری در استان قزوین تحصیل می‌کنند


6 هزار و 224 دانش آموز عشایری در استان قزوین تحصیل می‌کنند

قزوین- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جدید 6 هزار و 224 دانش آموز عشایری در سطح استان به صورت حضوری تحصیل می‌کنند.

سید یدالله حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس شیوه‌نامه بازگشایی مدارس و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، تمامی مدارس مناطق روستایی و عشایری با کلاس‌های درس زیر ۱۵ نفر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اولویت سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی مدرسه حضوری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۱ مدرسه عشایری در سطح استان دایر است، اظهار داشت: همه مدارس عشایر تقریباً به صورت حضوری است و کلاس‌های درس در روستاهایی که دارای جمعیت دانش آموزی بالای ۱۵ نفر هستند نیز در ۲ نوبت به صورت ترکیبی تشکیل می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس در مناطق روستایی و عشایری برقرار است و در کنار برگزاری کلاس‌ها بسته‌های آموزشی ویژه برای دانش آموزان مناطقی که دسترسی به اینترنت و تبلت ندارند در نظر گرفته شده است.

این مسوول اضافه کرد: ۱۵ مدرسه با جمعیت بیش از ۱۵ دانش آموز در مناطق عشایری به صورت ترکیبی در ۲ نوبت برگزار می‌شود و همچنین ۱۵ مرکز پیش دبستانی عشایر با ۳۰۵ دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰ مشغول به تحصیل هستند.

حسینی افزود: بیشترین تراکم دانش آموزان عشایری استان در مناطق کوهین، الموت غربی، بویین زهرا و طارم سفلی است و چهار مرکز فنی و حرفه‌ای، آموزش ۲۱۱ دانش آموز عشایری را در سطح استان برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار دانش آموز پایه ابتدایی در مدارس روستایی استان قزوین مشغول به تحصیل‌ هستند، تاکید کرد: از این تعداد ۲۸ هزار نفر در مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در استان تحصیل می کنند و امسال کلاس‌های درس آنها به صورت حضوری برگزار شده است.

حسینی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ آبان برای دانش آموزان متوسطه دوم و از اول آذر برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول آموزش‌های حضوری آغاز می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۷ هزار دانش آموز در استان در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیلی هستند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز کلاس اولی و نزدیک به ۲۴ هزار نفر نیز پیش دبستانی هستند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در