آموزش ترکیبی بیش از 40 هزار دانش آموز دور دوم متوسطه در زنجان آغاز شد


آموزش ترکیبی بیش از 40 هزار دانش آموز دور دوم متوسطه در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش ترکیبی ( حضوری - آنلاین ) بیش از 40 هزار دانش آموز دور دوم مقطع متوسطه استان زنجان از امروز /15 آبان/ آغاز شد.

حسن مظفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شیوه از آموزش ها برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم با توجه به اعلام ستاد کرونای کشور و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با رعایت دستوالعمل های بهداشتی آغاز شده است و نحوه آموزش دانش آموزان دور اول متوسطه و ابتدایی نیز از اول آذرماه امسال به صورت ترکیبی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در مدارس استان رعایت می شود، اظهار داشت: واکسیناسیون شرط حضور دانش آموزان در مدارس نیست با این حال تمامی تلاش‌ها و تاکیدات بر واکسینه شدن همه دانش آموزان است.

مظفری خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده تا هفته گذشته ۸۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز اول واکسن کرونا و بیش از ۶۰ درصد نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات اغلب خانواده ها نیز بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان است، تصریح کرد: رسانه های گروهی نیز با اقناع سازی خانواده نسبت به اطمینان و آرامش خاطر و همکاری با آموزش و پرورش جهت بازگشایی مدارس در تمامی پایه های تحصیلی، این دستگاه تعلیم و تربیت را یاری کنند.

مظفری گفت: از مهر ماه امسال ۵۳۰ مدرسه در استان به صورت حضوری و با تراکم جمعیت کلاسی کمتر از ۱۵ نفر به تعداد ۱۸ هزارو ۳۴۱ نفر دانش آموز در مناطق روستایی کلاسهای درس خود را به صورت حضوری آغاز کرده اند.

در زمان حاضر استان زنجان حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۱۱۳ هزار دانش آموز در مقطع ابتدیی و مابقی در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر