بیش از سه هزار تُن خرما از نخیلات قصرشیرین برداشت شد


بیش از سه هزار تُن خرما از نخیلات قصرشیرین برداشت شد

قصرشیرین - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: سه هزار و 150 تُن محصول خرما از نخیلات این شهرستان مرزی و گرمسیری برداشت و روانه بازار مصرف شد.

مراد محمودیان فرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح ۷۰۰ هکتار از نخیلات بارور برداشت شد و میزان عملکرد تولید خرما در هر هکتار چهار و نیم تُن بود.

وی اظهار داشت: ارقام تولیدی خرما در این شهرستان شامل زاهدی، اشرسی، برحی، ربی، پیارم. خضراوی. جعفری، مجول، استعمران و ازرق است ولی در برخی ارقام رطب نیز وجود دارد.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: کار برداشت خرما در این شهرستان بخاطر دمای پایدار و بالا امسال زودتر از سال‌های قبل آغاز شد.
محمودیان فرد یادآور شد: شهرستان قصرشیرین چهار هزار هکتار باغ مثمر دارد که از این میزان ۸۸۰ هکتار نخلستان خرما است که ۷۰۰ هکتار آن نخلیات مثمر بارور هستند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است که رقم خرمای «مجول» که یکی از رقم‌های تجاری است و قیمت آن چندین برابر رقم خرمای اشرسی است به میزان ۲ هزار نخل وارد شهرستان شده و کاشت شود.

محمودیان‌فرد ادامه داد: براساس برنامه سازمان جهاد کشاورزی و تاکید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص استفاده بهینه از آب و خاک شهرستان، با تلاش مجموعه این مدیریت در سال جاری حدود ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت نخلیات قصرشیرین اضافه شد.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین تاکید کرد: باغداران و کشاورزان جهت گسترش و احداث نخلستان خود به مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان مراجعه کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد