نمایش افسانه به جشنواره تئاتر فجر راه یافت


نمایش افسانه به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

قشم- ایرنا- هشتمین جشنواره تئاتر شهرستان قشم جمعه شب با معرفی برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری به کار خود پایان داد و نمایش «افسانه» به چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره چهار نمایش با عنوان‌های «روایت اصلی در حاشیه»، «هوشا ما عروسی خونن»، «مرگ بر مرگ» و «افسانه» به روی صحنه رفت.

در بخش کارگردانی جشنواره، عبدالرسول رنجبر کارگردان نمایش «افسانه» مقام نخست را از آن خود کرد و ابوذر رحیمی شهواری بابت کارگردانی نمایش «هوشا ما عروسی خونن» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش بازیگری مرد، علی محمدزاده و مجتبی اخلاقی برای بازی در نمایش «افسانه» به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم شناخته شدند.

همچنین محمدرضا محمودی برای نمایش «هوشا ما عروسی خونن» و مشهور رنجبری برای بازی در نمایش «مرگ بر مرگ» به مقام سوم رسیدند و از ابوطالب احدی برای بازی در نمایش «مرگ بر برگ» تقدیر به عمل امد.

سحر شاهمرادی در بخش بازیگری برای بازی در نمایش «افسانه» به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد و نرگس صادق بهمنی بازیگر نمایش «هوشا ما عروسی خونن» مقام دوم و سارا نظیری برای نمایش «روایت اصلی در حاشیه» مقام سوم این بخش را کسب کردند.

همچنین هیات داوران از فاطمه حیدری شیب‌کوه برای بازی در نمایش «هوشا ما عروسی خونن» و فریبا عجم و سمیه قاسم بلوچی برای بازیگری در نمایش «مرگ بر مرگ» تقدیر کرد.

در بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره، عبدالرسول رنجبر برای نمایش «افسانه» از سوی هیات داوران به عنوان بهترین نویسنده انتخاب شد و جعفر قاسمی برای نمایش «هوشا ما عروسی خونن» شایسته تقدیر شناخته شد.

علی حاجی میری نیز بابت موسیقی نمایش «افسانه» به مقام برتر دست یافت و از هوشنگ روی‌دری بابت موسیقی نمایش «هوشا ما عروسی خونن» تقدیر شد.

هیات داوران محمود بازماندگان را برای طراحی صحنه نمایش «افسانه» به عنوان برتر معرفی و از کوروش سلمانی دهبارزی بابت طراحی صحنه نمایش « روایت اصلی در حاشیه» تقدیر کرد.

همچنین محمد رضایی برای طراحی نور نمایش «افسانه» به رتبه برتر نائل شد و از مجید جعفری برای طراحی نور نمایش « مرگ بر مرگ» تقدیر شد.

هیات داوران در بخش طراحی لباس از آمنه تنگسیری برای نمایش «افسانه» شایسته تقدیر کرد.

در بخش چهره پردازی و همچنین پوستر و بروشور، هیات داوران انتخابی نداشت.

رضا گشتاسب، محمدهاشم زاده و حسن سبحانی مینابی هیات داوران هشتمین جشنواره تئاتر قشم را بر عهده داشتند.

۳۵۴ عضو انجمن نمایش قشم در قالب ۱۳ گروه به عنوان انجمن ملی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی