مددجویان کم‌توان و خانواده‌هایشان تحت پوشش خدمات خاص قرار می‌گیرند


مددجویان کم‌توان و خانواده‌هایشان تحت پوشش خدمات خاص قرار می‌گیرند

تهران - ایرنا - روسای سازمان زندان‌ها و بهزیستی کشور بر پیگیری حضور مددکاران افتخاری در زندان‌ها و حمایت هرچه بیشتر از مددجویان و خانواده زندانیان در حبس اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمدمهدی حاج‌محمدی رییس سازمان زندان ها و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با یکدیگر دیدار و بر انجام اقدامات مشترک و نیز حمایت هرچه بیشتر از زندانیان و خانواده‌های آنان تأکید کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار با اشاره به اینکه برخی زندانیان علت بزهکاری را فقر می‌دانند، گفت: ما در زندانبانی هم غصه زندانی را می‌خوریم و هم از خدمت به آنان و خانواده‌هایشان افتخار می‌کنیم و این موضوع در گروی انجام اقدامات متفاوت و تلاش‌های مضاعف است.

بکارگیری ظرفیت بهزیستی در حوزه مددکاران افتخاری زندان‎ها

حاج‌محمدی با توضیح نقشی که مددکاران اجتماعی می‌توانند در زندان‌ها ایفا کنند، گفت: در زندان‌ها و مطابق با تجویز آیین‌نامه‌ها، اشخاص حقیقی می‌توانند در مددکاری به جمع ما در کمک به زندانیان ملحق شوند. این ماجرا از آنجا اهمیت می‌یابد که مهمترین خواسته و دغدغه زندانیان، خانواده و رفع گرفتاری‌های آنان است.

وی تصریح کرد: حمایت از زندانیان کم‌توان یا خانواده زندانیانی که دچار معلولیت و کم‌توانی هستند همواره مورد تأکید است، ضمن اینکه از تجربیات بهزیستی استقبال می‌کنیم زیرا ما قائل به شیوه اداره مددکارانه امورات زندان هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها نقش بهزیستی را در مراقبت‎ های بعد از خروج مددجویان از زندان مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی، امیدواریم در حوزه مددکاران افتخاری در زندان‎ها بتوان از ظرفیت بهزیستی استفاده کرد. در این راه از مشارکت نیروهای مردمی که انگیزه خدمت دینی، انقلابی و انسان‌دوستانه در زندان‌ها دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز در این نشست اعلام کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت زندان‎ها قطعا می‌توان فصل مشترک جدیدی را با سازمان زندان‌ها داشته باشیم و به خانواده‌هایی کمک کرد که امروز گرفتارند. حمایت از زنانی که امروز سرپرست آنها در زندان است، می‌تواند با برقراری مستمری و غیره شکل اجرایی بگیرد.

وی خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: سازمان زندان‌ها آنچه در استان‌ها و در حوزه کمک به مددجویان و خانواده آنان نیاز می‌داند را به ما ارجاع دهد تا سریعا رسیدگی شود.

قادری اضافه کرد: ما تمام قد به صورت جهادی در کنار سازمان زندان‌ها هستیم زیرا اعتقاد داریم این مردم هستند که در صف اول مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. با استفاده از گروه‌های جهادی می‌توان به دورترین مناطق کشور رفت و به مردم خدمت کرد. آرزو داریم از درون همین زندان، افرادی تربیت شوند که برای کشور دست به کارهای بزرگی بزنند.

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست از مدیران بهزیستی برای بازدید از زندان و سرکشی از خانواده آنان دعوت کرد همچنین مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان این دو سازمان در زمینه اقدامات، مأموریت‌ها و اهداف مشترک برای ارائه خدمات حداکثری به مددجویان زندان‌ها و خانواده‌های‌شان منعقد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی