معاون وزیر گردشگری: نگاه به ساری 2022 پایدار و بلندمدت باشد


معاون وزیر گردشگری: نگاه به ساری 2022 پایدار و بلندمدت باشد

ساری- ایرنا- معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه‌ریزی برای نگاه به رویداد ساری 2022 باید به گونه‌ای باشد که نگاهی بلندمدت و پایدار در گردشگری بین‌المللی برای مازندران را دنبال کند.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست هم‌اندیشی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ که با حضور تعدادی از نمایندگان مازندران و مدیران این استان در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد در ارتباطی تلفنی با حاضران جلسه افزود : برای میزبانی درست از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ به هماهنگی بین دستگاه‌ها و مسئولان نیاز داریم.

وی ادامه داد : نیازمند این هستیم که دست به دست هم دهیم و بتوانیم رویدادی باشکوه و در شأن جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت : باید با دقت ببینیم ساری میزبان چه رویدادی است و چه ظرفیتی در کشورهای اکو نهفته است. اکو از جهات مختلف برای ما مهم است. بخش مهمی از متقاضیان گردشگری سلامت و تفریحی از کشورهای اکو هستند. ضمن این که در این رویداد برای حوزه همکاری‌های اقتصادی هم می‌تواند فرصت‌های خوبی شکل بگیرد.

وی افزود : آن چه که نیازمندش هستیم در این زمینه همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف است. برای تحقق این همکاری باید بودجه مشخصی را برای این میزبانی متناسب با نیازهای بودجه‌ای تامین کنیم. ما هم در وزارتخانه تلاش می‌کنیم تا حد امکان از برگزاری رویداد حمایت کنیم.

شالبافیان گفت : اقداماتی که تا کنون برای رویداد ساری ۲۰۲۲ انجام شده مناسب است، اما کافی نیست و باید بیشتر شود. لازم است با موضوعات ساختاری و بودجه‌ای اقداماتی انجام شود که این میزبانی به سال ۲۰۲۲ محدود نشود و برای کسب درآمد از گردشگری بین‌المللی پایدار و بلندمدت بماند کار کنند.

معاون وزیر گردشگری: نگاه به ساری 2022 پایدار و بلندمدت باشد

این نشست هم‌اندیشی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هفت تن از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار ساری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، معاون سرمایه‌گذاری استانداری و تعدادی دیگر از مسئولان استان، مسئو دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران و حضور ویدئوکنفرانسی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری ۲۰۲۲ اوایل سال ۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

این رویداد از آذر ماه سال ۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لگو، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری