قلی‌زاده: 50 تا 60 درصد فوتبال من تغییر کرده/ فرمانی: علی از شارلوا برود، من بازیکن آزاد می‌شوم


قلی‌زاده: 50 تا 60 درصد فوتبال من تغییر کرده/ فرمانی: علی از شارلوا برود، من بازیکن آزاد می‌شوم

زوج مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران درباره حضور مشترک‌شان در باشگاه بلژیکی شارلوا به صحبت پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قلی‌زاده بازیکن تیم ملی فوتبال و یاسمن فرمانی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران که زوج ملی‌پوش فوتبال کشورمان و عضو باشگاه شارلوای بلژیک هستند، در گفت‌وگویی با پادکست «گل بزن» درباره شرایط خودشان و تیم ملی صحبت کرده‌اند.

علی قلی‌زاده راجع به حضور سه ساله‌اش در شارلوا و تغییراتی که در سبک بازی او به وجود آمده است، گفت: وقتی که از لیگ ایران به اروپا آمدیم، شروع کار سخت بود. با این حال پس از شرایطی که به وجود آمد، به لحاظ فیزیکی و تاکتیکی پیشرفت داشتیم. به لحاظ شخصی هم وقتی در قالب تیم قرار می‌گیرید، پیشرفت حاصل می‌شود. برای خود من این حضور تأثیرگذار بوده و ۵۰ تا ۶۰ درصد فوتبال من تغییر کرده و سبکم را تغییر داده است.
یاسمن فرمانی نیز در پاسخ به همین سؤال مشابه گفت: سبک فوتبال ایران و بلژیک تفاوت دارد و در لیگ‌ها قابل مشاهده است. من هم وقتی تازه آمده بودم، برای جا افتادن چهار پنج ماه زمان برد، اما خیلی سریع خودم را وفق دادم و الان شرایط ایده‌آلی دارم.
بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در واکنش به اینکه برخی معتقدند قلی‌زاده باید به لیگ اسپانیا یا پرتغال برود و سبک فوتبالی‌اش به لیگ فوتبال این کشورها می‌خورد در حالی که قراردادش را به مدت چهار سال با شارلوا تمدید کرد، اظهار داشت: تمدید قرارداد من، با نظر خودمان و باشگاه بود و این یک برنامه‌ریزی برای آینده است. اول از همه تمدید قرارداد نشان دهنده اعتماد باشگاه است و وقتی خوب کار کنید، باشگاه قرارداد بلندمدت امضا می‌شود که سودی هم به باشگاه برسد. طبیعتاً پشت این قرارداد بلندمدت فکرهای زیادی است و امیدوارم و تلاش می‌کنم انتهای این فصل این اتفاق (تغییر تیم) رخ بدهد.
فرمانی نیز در خصوص قراردادش با باشگاه شارلوا خاطرنشان کرد: قرارداد من چهار ساله است، اما شرطی در قراردادم گذاشتم که اگر علی از شارلوا برود، من هم بازیکن آزاد شوم و هر کشوری که علی رفت، من هم بتوانم در آن کشور فوتبالم را ادامه بدهم. به این دلیل که اولویت من زندگی‌ام است و بعد از آن فوتبال اهمیت دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که لیگ بانوان بلژیک همیشه پخش زنده نمی‌شود و شاید بسیاری سطح فوتبال این کشور را ندانند، اما با توجه به تجربه خودش فوتبال بانوان ایران چه الگوهایی می‌تواند از فوتبال بلژیک بگیرد و آیا حضور فوتبالیست‌های خانم ایرانی در بلژیک به تیم ملی کمک می‌کند یا نه، گفت: سطح فوتبال اینجا بالاست. با این حال یک مسئله درباره پخش زنده بگویم که هیچ کجای دنیا، تمام بازی‌های فوتبال بانوان مثل فوتبال آقایان پخش زنده نمی‌شود. با این حال هر هفته یک بازی از لیگ بانوان پخش زنده می‌شود و از بازی‌های ما هم از یک سال پیش تا الان سه دیدار پخش زنده شده و یک بازی دیگر هم به زودی پخش زنده خواهد شد. امیدوارم این اتفاق به زودی در فوتبال ایران هم رقم بخورد. بازیکنان خانم ایرانی، قابلیت و توانایی بالایی دارند و اگر شرایطی پیش بیاید که آنها جابه‌جا شوند، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت.
قلی‌زاده در خصوص تفاوت پست بازی او در شارلوا و تیم ملی اظهار داشت: از فصل قبل تا الان پست من تغییر کرده و اکنون از بازی بیشتر لذت می‌برم. اکنون یک جورهایی بین پست ۱۰ و ۸ - ۶ را دارم که در دفاع پست ۶ را دارم و در حمله گاهی پست شماره ۸ هستم و گاهی هم پست شماره ۱۰ را بازی می‌کنم. در شارلوا کمتر در پست وینگر بازی می‌کنم، اما در تیم ملی سبک بازی ما متفاوت است و مربی تشخیص می‌دهد با چه سیستمی بازی کنیم. ما هم باید خودمان را سریع وفق بدهیم و هر جایی باشد، تابع تصمیم مربی هستم.
در ادامه یاسمن فرمانی که به رکورد ۲۰۰ بازی باشگاهی رسیده در واکنش به این سؤال که هدفش برای ۲۰۰ بازی آینده چیست و برای آنهایی که بازی او را نمی‌بینند بگوید بیشتر در چه پستی بازی می‌کند، گفت: باید ببینم علی کجا می‌رود. اگر او به اسپانیا برود، من هم به اسپانیا خواهم رفت. من بیشتر در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنم و در تیم ملی با سیستم ۱-۳-۲-۴ یکی از هافبک دفاعی‌ها هستم، اما در شارلوا بیشتر در پست ۱۰ یا هشت بازی می‌کنم.
بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان درباره صعود به جام ملت‌های آسیا، همگروهی با هند، چین و چین تایپه و هدف این تیم، خاطرنشان کرد: همین مرحله اول و مقدماتی هم همیشه خیلی برای ما سخت بود و تیم‌های ایرانی معمولاً حذف می‌شدند، چون همیشه با تیم‌هایی بازی می‌کردیم که از نظر رنکینگ بالاتر از ما بودند، اما این بار با تمرینات فشرده از نظر بدنی و تاکتیکی آماده بودیم، روحیه خوبی بین بچه‌ها وجود داشت، حریفان‌مان را شکست دادیم و اکنون بین ۱۲ تیم برتر آسیا هستیم که در دنیا هم تیم‌هایی مثل ژاپن، چین، استرالیا مطرح هستند. در گروه خوبی قرار گرفتیم و امیدوارم بتوانیم دوباره همین روند را ادامه بدهیم. اکنون هم بچه‌ها در حال تمرین کردن هستند و سخت کار می‌کنند تا از این مرحله بالا بیاییم. از هر گروه دو تیم صعود می‌کند و به جام جهانی می‌رسد که امیدوارم به این مسئله که هدف‌مان است، برسیم.
علی قلی‌زاده نیز راجع به تقابل تیم ملی با لبنان و سوریه، گفت: تا به الان نتایج خوب بوده است، صدرنشین هستیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در این دو بازی تکلیف‌مان را مشخص کنیم و با گرفتن شش امتیاز، صعودمان قطعی شود و استرسی نداشته باشیم. البته فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، اما امیدوارم بتوانیم این کار را انجام بدهیم و مسیرمان مشخص شود. بازیکنان لژیونر و داخلی، فوق‌العاده آماده هستند و عملکردشان نیز مشخص است. امیدوارم هر بازیکنی که بازی می‌کند، عملکرد خوبی داشته باشد، به تیم ملی کمک کند و به جام جهانی صعود کنیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول