کرونا در استان زنجان رنگ پاییزی به خود گرفت


کرونا در استان زنجان رنگ پاییزی به خود گرفت

در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور، رنگ همه شهرستان‌های استان زرد است.

یکه‌تازی ویروس منحوس کرونا در ایران دو سالی است که تمامی ندارد. این ویروس منحوس تاکنون بهار عمر بیش از ۱۲۷ هزار نفر از هموطنان‌مان را خزان کرده و بیش از ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر نیز درگیر این بیماری شده‌اند.

در استان زنجان‌ نیز از ابتدای شیوع این ویروس منحوس همه موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۱۴۳ هزار و ۸۹۰ نفر بوده و تاکنون ۱۷۷۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان خود را از دست داده‌اند.

بنا به تاکید اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه بهداشت، یکی از مهم‌ترین راهکارهای غلبه بر کرونا تزریق واکسن است که در همین راستا نیز تاکنون ۵۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۱ نفر دُز اول، ۳۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۴۲ نفر دُز دوم و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دُز رسیده است.

هر چند در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور شاهد افزایش شهرستان‌های قرمز کرونا به ۳۳ شهرستان هستیم اما در سایه اهتمام مردم به واکسیناسیون، امید به تغییر این رنگ‌بندی وجود دارد، زیرا اگر روند افزایشی شهرهای قرمز به سرعت مهار نشود، با خطر جدی موج ششم کرونا مواجه خواهیم بود.

در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور، رنگ ۳۳ شهرستان قرمز، ۹۵ شهرستان نارنجی، ۲۲۰ شهرستان زرد و ۱۰۰ شهرستان نیز آبی است که علی‌رغم این موضوع و بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان خوشبختانه آمار در زنجان نزولی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور کدام شهر است؟