اپل مهندس پیشین تسلا را برای تقویت بخش نرم‌افزاری پروژه تایتان استخدام کرده است


اپل مهندس پیشین تسلا را برای تقویت بخش نرم‌افزاری پروژه تایتان استخدام کرده است

گفته می‌شود اپل یک مهندس سابق تسلا را به‌منظور پیشبرد توسعه نرم‌افزار پروژه تایتان استخدام کرده است.

به گزاش اپل‌اینسایدر و با استناد به اطلاعات منتشرشده از بلومبرگ، اپل سی‌جی مور را برای کار روی نرم‌افزار رانندگی خودکار پروژه تایتان استخدام کرده است. گفته می‌شود که مور به استوارت باورز، یکی دیگر از مدیران سابق تسلا که اکنون در اپل کار می‌کند، گزارش خواهد داد.

تاکنون اخبار و شایعات بسیاری در رابطه با علاقه اپل به حضور همه‌جانبه در صنعت خودرو منتشر شده است. با وجود شک‌ و شبهه‌ی بسیار، غول دنیای فناوری سالانه ده‌ها مهندس از شرکت‌های نام‌آشنای خودروساز نظیر بی‌ام‌و، پورشه، تسلا، فورد، بنز و... برای پیشبرد پروژه تایتان استخدام می‌کند که نشان می‌دهد وسیله نقلیه اپل هموار طی سالیان اخیر در حال توسعه بوده است. درواقع، مور به یکی از پنهان‌ترین بخش‌های اپل می‌پیوندد که احتمالا در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

جالب است بدانید که مهندس سابق تسلا پیش‌تر به دلیل اظهاراتی جنجالی در اوایل سال ۲۰۲۱ در مورد سیستم اتوپایلوت این خودروساز جنجال‌آفرین شد. به‌طور خاص، مور ادعا می‌کرد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، توانایی‌های اتوپایلوت را ازبین برده است. در ماه‌های اخیر نیز مور به‌عنوان شاهد دادخواستی بود که از سوی وارثان مردی جان‌باخته در حالت اتوپایلوت خودرو تسلا تنظیم شده بود. اسناد حقوقی مربوط به این پرونده نشان می‌دهد که مور از ماه اکتبر تسلا را ترک کرده است.

مور به جمع انبوهی از مهندسان و مدیران سابق تسلا خواهد پیوست که اکنون در اپل کار می‌کنند. اپل اکنون مایکل شوکوتش، رئیس پیشین پیشرانه تسلا و استیو مک مانوس، سرپرست بخش داخلی را نیز در استخدام خود دارد که می‌توانند تأثیر انکارناپذیری در روند توسعه وسایل نقلیه آینده این شرکت داشته باشند.

جدیدترین گزارش‌ها از روند توسعه خودرو الکتریکی/خودران اپل حاکی از آن است که دو الی سه تأمین‌کننده احتمالی باتری اپل کار (Apple Car) در برآورده کردن نیازهای تولید کوپرتینویی‌ها با مشکل روبه‌رو هستند. به‌طور کلی، اپل برای تولید این خودرو به بازوی تولیدی شرکای خودروساز نیاز دارد؛ اما تاکنون در مذاکره با آن‌ها ناکام مانده است. این احتمال نیز وجود دارد که اپل خود به‌تنهایی فرایند ساخت نخستین نسل از وسایل نقلیه‌اش را برعهده بگیرد.

اپل باوجود استخدام‌های بسیار از صنعت خودرو، تاکنون افراد سرشناسی را نیز از دست داده است. برای مثال، در اوسط خردادماه سال جاری مشخص شد که دیو اسکات (رهبر تیم رباتیک پروژه‌ی اپل کار) کوپرتینویی‌ها را به‌ دلیل تصدی سِمَت مدیرعاملی شرکتی فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی ترک کرده است. در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۹) مدیر ارشد اپل، حایمه ویدو که احتمالا تیم‌های فعال در زمینه ایمنی خودرو را هدایت می‌کرد، این شرکت را ترک و به دنبال آن، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا ترک کرد.

اپل مهندس پیشین تسلا را برای تقویت بخش نرم‌افزاری پروژه تایتان استخدام کرده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند