اعضای هیات رییسه شورای شهرستان کرمانشاه انتخاب شدند


اعضای هیات رییسه شورای شهرستان کرمانشاه انتخاب شدند

کرمانشاه- ایرنا- «جهانشاه امیری» و «مهرداد سنجابی» در انتخابات شورای شهرستان کرمانشاه به ترتیب به عنوان رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهرستان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز حضور داشت، «یوسف عبدلی» و «رضا ملکی» به عنوان منشی و «سالار احمدزاده» به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه انتخاب شدند.

در این جلسه رای گیری برای انتخاب ۲ عضو هیات رسیدگی به حل اختلاف از شوراهای اسلامی شهرستان کرمانشاه نیز انجام شد که «اسد همافر» و «رضا ملکی» برگزیده شدند، همچنین براساس آرا حاضرین در جلسه «کامران ملکی» با ۱۰ رای اعضا به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه در شورای اسلامی استان کرمانشاه برگزیده شد.

۱۰ تن از منتخبین شورای اسلامی شهرها و بخش‌های شهرستان کرمانشاه در این جلسه سوگند یاد کردند که با تکیه بر شرف انسانی خود صرفه و صلاح مردم را در نظر گرفته و به قانون پایبند باشند و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

فرماندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای اسلامی شهرستان در قانون شوراها اظهار داشت: شورای اسلامی شهرستان در قانون تشکیلات وظایف شوراها از جایگاه مهم و با اهمیتی برخوردار است، به نحوی که شورای اسلامی شهرستان عضو کمیته برنامه‌ریزی در توزیع بودجه و اعتبارات هر شهرستان است و از طرفی با انتخاب نمایندگانی در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی حوزه شهرستان می‌تواند نقش مهمی در حل اختلافات شوراهای زیردست داشته باشد.

فضل الله رنجبر افزود: شورای اسلامی شهرستان به عنوان یک شورای فرادست براساس قانون شوراها می‌تواند طرح ها و برنامه هایی در زمینه عمران، آبادانی و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی هر شهرستان تهیه و به مسوولان و مدیران ذیربط برای حل مشکلات ارایه دهد.

وی تاکید کرد: بنابراین شورای اسلامی شهرستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اگر اعضای آن با تشکیل جلسات منظم و منضبط و با وحدت و همدلی کار کنند می‌توانند در تعالی و توسعه هر شهرستان نقش موثری داشته باشد.

رنجبر گفت: یکی از وظایف مهم شوراها جلب مشارکت اقشار مختلف در اجرای برنامه های توسعه در هر روستا، شهر، بخش و شهرستان است، بنابر این شوراها باید با جلوگیری از هرگونه فرصت‌سوزی از همه فرصت‌ها برای خدمت کردن صادقانه به مردم استفاده کنند و چنانچه فضای وحدت همفکری و همدلی حاکم باشد به طور قطع می‌توانند در پیشبرد برنامه‌های هر شهر بخش و شهرستان و استان موثر باشند.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفر استان را در خود جای داده و دارای پنج بخش مرکزی، کوزران، بیلوار، ماهیدشت و سر فیروزآباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک