افزایش بیش از 3 برابری تعداد آثار تاریخی ثبتی در اردبیل


افزایش بیش از 3 برابری تعداد آثار تاریخی ثبتی در اردبیل

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در مدت سه‌ سال اخیر ثبت اشیای تاریخی و فرهنگی در استان بیش از 3 برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در نشست با مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات استان اردبیل با قدردانی از مشارکت دیوان محاسبات با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رویکرد دیوان محاسبات همواره کمک و ارائه مشاوره مناسب برای دستگاه‌های مختلف در استان بوده که سبب شده تا با این رهنمودها شاهد حداقل تخلفات در دستگاه‌ها باشیم.

وی دیوان محاسبات را مامن و پناهگاهی برای ادارات دانست و بیان کرد: در مواقع حساس در حوزه‌های مختلف فنی، مالی و اجرایی این دستگاه با کمک و مدیریت مناسب در کنارهمه دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به حسابرسی و ثبت اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در استان گفت: در حالی که از سال 79 در حوزه ثبت اشیا اقدامی در استان انجام نشده بود اما در مدت سه‌سال ثبت اشیای تاریخی و فرهنگی در استان بیش از سه برابر شده و از 5 هزار مورد به بیش از 15 هزار مورد افزایش یافته است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: وجود تیم خوب و ارزشمند و تلاش وافر و پاسخگویی مطلوب مدیریت مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبب شده تا شاهد اقدامات گسترده و مطلوبی در این حوزه‌ها در استان باشیم.

سیدمحمد اسحاقی با قدردانی از پاسخگویی و اراده ستودنی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در انجام امور بیان کرد: به واسطه تلاش‌های انجام شده رتبه‌های خوبی توسط این اداره‌کل کسب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت