آخرین اخبار بازگشایی مدارس 1400


آخرین اخبار بازگشایی مدارس 1400

سرپرست آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین اخبار بازگشایی مدارس 1400

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش درباره روند بازگشایی مدارس اظهار کرد: امروز اولین گروه از دانش آموزان متوسطه دوم براساس الگو‌هایی که مدارس در نظر گرفته بودند، آموزش حضوری را شروع کردند.

او ادامه داد: این حضور در قالب یک یا چند گروه از دانش آموزان در کلاس درس برای آموزش حضوری دنبال می‌شود همچنین برای دوره ابتدایی هم مجوز بازگشایی مدارس را از ستاد ملی کرونا با همکاری وزارت بهداشت اخذ کردیم، بنابراین مدارس از اول آذر میزبان دانش آموزان متوسط اول و ابتدایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره روند واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان مدارس گفت که واکسیناسیون کادر اجرایی حدود ۱۰۰ درصد بوده، همچنین واکسیناسیون معلمان ۹۰ درصد انجام شده است و دانش آموزان هم براساس آخرین آمار ۸۸.۵ درصد تخمین زده می‌شود که با بازگشایی مدارس به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با رویکرد تدریجی است، اظهار کرد: امروز فرآیند بازگشایی مدارس متوسطه است و در این مدت کار آغاز می‌شود، اما اینکه چگونه دانش آموزان حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه تائید منطقه قرار دارد؛ همچنین سامانه‌ای را طراحی کردیم که مدیران مدرسه‌ها بعد از انتخاب الگوی بازگشایی مدارس این موضوع را داخل سامانه ثبت کرده و اداره آموزش و پرورش موظف است با صدور مجوز چارچوب رسمی به مدرسه بدهد.

او گفت که نظارت‌های میدانی توسط آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در حال انجام است و نگرانی بابت حضور دانش آموزان وجود ندارد./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...