حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر


حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر

حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد شرکت نمود.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر ضمن تبریک روز دانش آموز، با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان درخصوص امید به آینده روشن کشور گفت: ایجاد اشتغال بویژه برای جوانان یکی از مهمترین راههای امید آفرینی در جامعه است.

مرسلپور اظهار داشت: علیرغم مشکلاتی که تحریم های ظالمانه، شیوع ویروس کرونا و... ایجاد کرده در سالهای اخیر اقدامات ارزشمندی در زمینه ایجاد اشتغال در اسلامشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارزشمندی ایجاد اشتغال مولد در جامعه به فعالیت بیش از 80 شرکت دانش بنیان در احمدآباد مستوفی اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان نخبه علمی با مدارک عالیه تحصیلی در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند و مجموعه اداری شهرستان نهایت تعامل و همکاری را باید با این شرکت ها داشته باشد.

فرماندار اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه بانکهای عامل شهرستان در حوزه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پای کار هستند افزود: با وجود مسائل و مشکلات مبتلا به بانک ها اقدامات خوبی در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی در راستای حفظ اشتغال موجود و نیز ایجاد فرصت های شغلی جدید با ارائه تسهیلات بانکی انجام شده است.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته ای جهت توجه بیشتر و حمایت از مشاغل خرد و خانگی تاکید کرد و گفت: در راستای افزایش مشاغل خانگی با همکاری مشترک ادارات کار و صمت می توان زمینه را برای برقراری ارتباط بین برخی صنایع که می توانند بخشی از فعالیتشان را به خانواده ها بسپارند فراهم کرد.

مرسلپور همچنین به اقدامات ارزشمند مراکز فنی و حرفه ای برادران و خواهران اسلامشهر در ارائه آموزش های فنی و همچنین تسهیل و تسریع در صدور گواهینامه های فنی برای افراد دارای مهارت و تخصص اشاره کرد و ادامه داد: معمولاً افرادی که از تخصص های حداقلی در مشاغل مختلف برخوردارند وارد بازار کار می شوند.

وی در پایان ضمن انتقاد از عدم همکاری تامین اجتماعی اسلامشهر و چهاردانگه با کارگروه اشتغال شهرستان گفت: در صورت عدم همکاری مسئولان این ادارات تا هفته آتی برخورد قاطع مدیریتی با آنان صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!