سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد: سه بیمار کووید 19 در استان جان باختند


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد: سه بیمار کووید 19 در استان جان باختند

یزد - ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فوت سه بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در استان 24 ساعت گذشته گفت: این افراد بر اثر شدت بیماری در مراکز درمامی شهرستان های یزد، بافق و میبد جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی این واحد دانشگاهی، سید ابراهیم سلمانی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته از ۶۶۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی، بر اساس معیار های تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ، ۲۷۳ فرد مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۹ نفر به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۴۴ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را سپری می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم اکنون ۴۳۷ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، وضعیت عمومی ۹۱ نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه (I.C.U) خدمات درمانی دریافت می کنند.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دوم آبان ماه جاری در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته بود : تمامی افرادی که واکسن کرونا دریافت می کنند، رصد می شوند و بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکردند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و مردم نباید به شایعه در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا توجه کنند، چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داد که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کروناست.

وی افزود: ۱۰۰ سال است در ایران واکسن برای مقابله با بیماری هایی از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شد اما واکسیناسیون، یک کار علمی است، زیرا ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟