جشنواره معلمان هنرمند در شیراز گشایش یافت


جشنواره معلمان هنرمند در شیراز گشایش یافت

شیراز-ایرنا- جشنواره فرهنگی هنری معلمان یکشنبه 16 آبان در شیراز گشایش یافت که مدیر کل فرهنگی، هنری،اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: این رویداد را برای تربیت نسلی شاد با استفاده از معلمانی هنرمند تدارک دیده‌ایم.

علی رمضانی یکشنبه در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور در شیراز اظهار کرد:معلمانی که از استعدادهای هنری بهره می‌برند و بانشاط هستند می‌توانند دانش آموزان توانمندی را پرورش بدهند. برای تحقق این امر نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور را سال گذشته با مشارکت تمام استان ها برگزار کردیم. این در حالی بود که تا پیش از برگزاری جشنواره اطلاعی از تعداد معلمان هنرمند و توانمندمان در کشور نداشتیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استان فارس استانی هنرمندپرور است و دانشگاه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دارد. در حقیقت ظرفیت‌های بسیار بالا در استان فارس و میزبانی شایسته این استان در سال گذشته باعث شد که امسال نیز برگزاری جشنواره به استان فارس واگذار شود.

وی عنوان داشت: سال گذشته معلمین تمام دوره‌های تحصیلی از مدارس دولتی و غیردولتی و معلمان رسمی، پیمانی و قراردادی و همه کسانی که در مدارس به امر تدریس مشغول بودند، در این جشنواره شرکت کردند.افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند امروز در حافظیه برگزار شد و معلمان می‌توانند از یکم آذرماه تا ۲۰ بهمن به سایت جشنواره مراجعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، گفت: معلمان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره artistteachers.ir نسبت به ثبت نام در جشنواره و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

رمضانی با اشاره به شاخه‌های این جشنواره، گفت: آفرینش­‌های ادبی؛ نقد ادبی و هنری؛ رسانه و فضای مجازی؛ هنرهای آوایی؛ هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه؛ هنرهای تجسمی از جمله شاخه‌های این جشنواره است.

وی با اعتقاد به اینکه در آموزش و پرورش اعتقادی به بازنشسته نداریم،گفت: یکی از بهترین اقدامات در جشنواره امسال فراهم کردن شرایطی برای حضور بازنشستگان در این جشنواره است. در واقع افزون بر معلمان شاغل و بازنشستگان،شاغلین در بخش هنرهای نمایشی می‌توانند در تمامی رشته‌های مرتبط شرکت و اثر خود را ارسال کنند اما در هر بخش فقط در یک رشته و یک اثر باید ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: رشته‌های ویژه بازنشستگان نقد شعر، نقد داستان، پادکست، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، خوشنویسی، نقاشی است اما فرد فقط در یکی از رشته‌های مذکور می‌تواند شرکت و تنها یک اثر ارسال کند.

رمضانی اضافه کرد: رشته‌های نمایش عروسکی نخی، نمایش عروسکی دستکشی، ساخت عروسک نمایشی، نقاشی دیجیتالی و داستان مصور در دومین دوره حذف و رشته‌های نمایش عروسکی در تمامی گرایش‌ها، تئاتر خیابانی و محیطی به دومین دوره جشنواره اضافه شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت کشور اعلام کرد: این جشنواره به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: یک هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در کشور وجود دارد که این جشنواره ها موجبات فعالیت معلمان هنرمند را به عنوان مربی در این کانون ها فراهم می کند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال اولین سالی بود که توانستیم مربیان پرورشی را جذب کنیم بخش های فرهنگی هنری و مذهبی هم در سرفصل های تربیتی این مربیان در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...