پایگاه‌های دیجیتال در کرمانشاه به 16 عدد افزایش یافت


پایگاه‌های دیجیتال در کرمانشاه به 16 عدد افزایش یافت

قصرشیرین - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از افزایش پایگاه‌های دیجیتال این استان برای دسترسی به مقالات جهانی به 16 پایگاه خبر داد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه حسنی خوانسار روز یکشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان گیلانغرب افزود: پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند با دسترسی به ۲۵ میلیون مقاله برتر داخلی و خارجی به صورت رایگان از این منابع ارزشمند استفاده کنند.

وی، اجرای طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های استان کرمانشاه در شرایط کرونایی را موفقیتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: با وجود شرایط کرونا کار کتابداری تعطیل نشد و علاوه بر این موضوع تمام کتابخانه ها به مراکز فرهنگی تبدیل و برنامه های ویژه فرهنگی نیز دراین اماکن عمومی اجرایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اضافه کرد: مهلت شرکت در جشنواره رضوی تا پایان آذرماه تمدید شده البته تاکنون ۳۲ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه برای حضور در این رویداد فرهنگی ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب هم از اختصاص ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سال جاری شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بخشی از این اعتبار در اختیار دستگاه متولی قرار گرفته است.

رضایی اظهار داشت: اولین کتابخانه عمومی روستایی در روستای کل کش این شهرستان با تزریق سه هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز کرد.

پنج کتابخانه عمومی در شهرستان گیلانغرب با ۵۱ هزار نسخه در ۴۲ هزار عنوان با ۲ هزار و ۷۸۷ عضو فعال وجود دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...