تعمیر شناور «ثوره» و «بارج شهید طیاری» در بندر شهید رجایی آغاز شد


تعمیر شناور «ثوره» و «بارج شهید طیاری» در بندر شهید رجایی آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یدک کش پرقدرت ثوره از سیستان و بلوچستان و بارج شهید طیاری برای تعمیر اساسی بر روی سرسره تعمیراتی در بندرشهید رجایی قرار گرفتند.

محمدرضا پور رجبی روز یکشنبه درحاشیه ورود این شناور بر روی سرسره تعمیراتی بندرشهید رجایی افزود: این یدک کش با قدرت سه هزار اسب بخار دارای ۳۲ متر طول، ۹ متر عرض و سه متر آبخور برای انجام تعمیر اساسی و زیرآبی و سیستم رانش وارد بندر شهید رجایی شده است.
وی در خصوص تعمیر بارج مبارزه با آلودگی آب دریا موسوم به «شهید طیاری» متعلق به استان هرمزگان نیز بیان داشت: عملیات اجرایی تعمیر اساسی، دوجداره نمودن کف شناور و مناسب‌سازی این بارج نیز به منظور حمل سوخت و سایر موادنفتی همزمان با یدک‌کش ثوره آغاز شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: طول این بارج با آبخور ۲ متر حدود ۳۳ متر و ۱۲ مترعرض است.
پور رجبی ادامه داد: بارج یادشده علاوه بر قابلیت شرکت در عملیات مبارزه با آلودگی آب دریا امکان حمل و نگهداری انواع مواد سوختی را نیز دارا می باشد.

امسال ۱۰ شناور و یدک‌کش در بندر شهید رجایی تعمیر شد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰ فروند شناور و یدک‌کش در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور ملحق شد.
پوررجبی خاطرنشان کرد: بخش تعمیرات شناورهای بندر شهید رجایی قابلیت آن را دارد که در ماه ۲ فروند یدک‌کش و ۶ فروند شناور کوچک را همزمان تعمیر و وارد چرخه خدمات حمل و نقل تجاری و مسافری نماید.
گفتنی است، سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان استقرار انواع شناور از جمله یدک‌کش، لندینگ‌کرافت، بارج و شناور با طول ۷۰ متر، ۱۵ متر عرض و آبخور پنج متر برای تعمیرات انواع لایروب‌ها و شناورهای صیادی را داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس