کلاهبرداری شبکه هرمی «یونیک فاینانس»


کلاهبرداری شبکه هرمی «یونیک فاینانس»

برخی متهمان پرونده کلاهبرداری شرکت هرمی «یونیک فاینانس» محاکمه شدند، اما این جریان عنکبوتی همچنان در کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «یونیک فاینانس»، شرکتی هرمی که در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ (یعنی همان سال‌های اوج بحران‌های ارزی) در ایران آغاز به فعالیت کرده است.
موسس این شبکه هرمی فردی به نام «فرزین» است که متواری بوده و در این سال‌ها این شبکه هرمی را در امارات مدیریت کرده است.
اما این شبکه با لیدر‌های اصلی ایران، اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده است؛ به این شیوه که اگر با ۱۰۰ هزار دلار عضو می‌شوند، یک جایگاه برای آن‌ها ثبت خواهد شد و چنانچه بخواهند کسب سود کنند، باید ۵ عضو دیگر را به این شبکه هرمی وارد کنند تا ۵ هزار دلار سود نصیب آن‌ها شود.


این شبکه هرمی تا امروز میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های مردم را به یغما برده که فقط ۸۰ درصد آن به جیب چند لیدر خارج نشین رفته است. تا امروز سر بیش از ۴۰ هزار مالباخته کلاه رفته و هیچ فردی پاسخگوی سرمایه‌های از دست رفته آن‌ها نیست.
بعد از شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های این شرکت هرمی در ایران، این افراد بازداشت و در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلاگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند که پرونده آن‌ها در مسیر صدور رای است.
ذکر این نکته ضروری است که با وجود دستگیری این افرد در کشور، همچنان برخی دیگر از اعضای این شبکه هرمی در شهر‌های مختلف از جمله تهران و البرز در حال جذب سرمایه مردم هستند و این در حالی است که «یونیک فاینانس» یک شبکه جعلی و غیرقانونی است و شناسایی اعضای فعال این شبکه توسط مراجع امنیتی و قضایی ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم