نظرات مردمی و هویت محله، اولویت اصلی نام‌گذاری معابر باشد


نظرات مردمی و هویت محله، اولویت اصلی نام‌گذاری معابر باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نظرات مردمی و هویت محله در نام‌گذاری معابر برای ما اولویت اصلی است.

فاطمه سلیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوع نام‌گذاری معابر یک امر هویتی و فرهنگی و تاثیر آن بر زندگی مردم بسیار زیاد است، از این رو باید تمامی اقدامات در این حوزه با دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: شاخصه‌هایی برای حذف نام‌های تکراری در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار گرفته و مقرر شده است این مساله برای بررسی تخصصی‌تر در کمیته نامگذاری به صورت ویژه بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: برای حذف نام‌های تکراری و نام‌گذاری‌های جدید؛ نظرات مردمی، دسترس پذیری، هویت، قدمت، میزان ساکنین، طول معبر، جمعیت سالمندان و تعداد جمعیت هر منطقه از نکاتی است که مورد توجه ما قرار می‌گیرد.

سلیمی افزود: ضریب وزنی این اقدامات یکی از اشکالات مهم در بحث نام‌گذاری معابر است، یعنی آیا ضریب وزنی هویت مردمی با میزان دسترس پذیری برای مردم متفاوت است؟ نظرات مردمی و هویت محله در نام‌گذاری معابر برای ما اولویت اصلی است.

وی تاکید کرد: بر همین مبنا قرار بر این است که نام‌گذاری و حذف معابر تکراری به صورت مجددا مورد بازبینی قرار گیرد و در کمیته نام‌گذاری به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد بیان کرد: نام‌های مورد استفاده برای هر خیابان باید دارای سهولت باشد، بعضا ما با تغییر نام‌هایی مواجه هستیم که در بین مردم جا نخواهد افتاد.

سلیمی اضافه کرد: نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر در قیمت‌گذاری زمین‌های منطقه تاثیرگذار خواهد بود و برای مردم بار اقتصادی به همراه دارد، از این رو باید این نام‌گذاری‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!