معاون شهردار: 99 تقاطع پایتخت باید اصلاح شود


معاون شهردار: 99 تقاطع پایتخت باید اصلاح شود

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: 99 تقاطع ناقص پایتخت که موجب طولانی شدن 741 کیلومتر از مسیر تردد شهروندان شده باید اصلاح شود.

عباس شعبانی روز یکشنبه در بیست و یکمین جلسه اعضای شورای شهر تهران افزود: طی یک ماه گذشته این تقاطع ها شناسایی شده که در صورت اصلاح آنها می توان طول این مسیر 741 کیلومتری به ۵۷ کیلومتر کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون مسیرهای دسترسی در معابر پایتخت رمپ و لوپ های کافی ندارد و این مساله منجر به طولانی شدن مسیرهای دسترسی شهروندان به معابر دیگر می شود، از همین رو در صورت جایگذاری کافی و مناسب این رمپ و لوپ ها می توان مسیر ها را تا حد ممکن کوتاه کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: در صورت اصلاح ۹۹ تقاطع ناقص و کوتاه شدن مسیر ۷۴۱ کیلومتری، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد، اتفاقی که در مسائل زیست محیطی بسیار اثرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: طی چهار سال و با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان این تقاطع ها را اصلاح خواهیم کرد و اگر امسال بودجه مورد نیاز تامین شود ۱۳ تقاطع را در وهله اول اصلاح می‌کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری موظف به ساخت خیابان ها، زیرساخت های عمرانی شهری و نگهداری از آنهاست و معاونت فنی و عمرانی نیز مسئولیت طراحی و اجرای پروژه ها، مرمت و بازسازی و مقاومت سازی زیر ساخت ها و پروژه ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه های پنج ساله دوم و سوم، بیش از ۲۶ پروژه در سطح شهر باید اجرا شود و در این زمینه اولویت با پروژه های گلوگاهی است گفت: در بودجه ۱۴۰۱ برای نگهداشت شهر بودجه های دائمی در نظر گرفته شود چون نگهداشت مسئله مهمی است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: پل های سطح شهر فرسوده هستند و در صورت وقوع بحران با مشکل مواجه خواهیم شد، بنابراین نیازمند تعمیر و بازسازی آنها هستیم.

وی از اجرای پروژه ال. آر. تی بزرگراه همت خبر داد و گفت: بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای جبران عقب ماندگی و اجرای پروژه های نیمه تمام رقم ناچیزی محسوب می شود در حالی که معاونت فنی و عمرانی برای چهار سال به ۷۳ الی ۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مونوریل در تهران نیازمند بودجه ای معادل یک میلیارد یورو است، اضافه کرد: برای اجرای پروژه ال. آر. تی در بزرگراه همت محدودیت نداریم، چون در بزرگراه تملکی وجود ندارد و بیشتر فضای باز و بوستان است.

شعبانی درباره پروژه شهید شوشتری و بروجردی بیان کرد: پروژه بزرگراه شهید شوشتری رینگ شرقی را تکمیل می کند و پروژه اتصال بزرگراه شهید بروجردی به یادگار امام نیز در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!