انصارالله: بستن سفارت یمن در لبنان، بهتر از قبول کردن سفیر مزدور است


انصارالله: بستن سفارت یمن در لبنان، بهتر از قبول کردن سفیر مزدور است

یک عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که بستن سفارت دولت مستعفی یمن در لبنان بهتر از پذیرش سفیر مزدوری است که نماینده مردم یمن نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن روز سه شنبه سفیر خود در بیروت را در اعتراض به اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره انتقاد از جنگ یمن فراخواند.

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله به اقدام دولت مستعفی یمن در احضار سفیر خود در بیروت در اعتراض به اظهارات قرداحی واکنش نشان داد و گفت که «بستن سفارت دولت مستعفی یمن در لبنان بهتر از پذیرش سفیر مزدوری است که نماینده مردم یمن نیست».

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره انتقاد از جنگ یمن به روابط یمن و لبنان آسیب می‌ زند.

جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

این اقدام وزیر اطلاع رسانی لبنان منجر به تنش در روابط این کشور با عربستان شد و عربستان و چند کشور عربی دیگر خواستار کناره گیری قرداحی شدند.

در پی اظهارات قرداحی، عربستان و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس سفیر خود در بیروت را فراخواند و به سفرای خارجی 48 ساعت وقت دادند تا خاک کشورشان را ترک کند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان