ربات ها هم به کمک واکسیناسیون کرونا آمدند + فیلم


ربات ها هم به کمک واکسیناسیون کرونا آمدند + فیلم

یک شرکت کانادایی موفق به طراحی یک ربات تزریق واکسن بدون سوزن شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین، یک شرکت کانادایی رباتی ابداع کرده است که می‌تواند انسان‌ها را در برابر ویروس کرونا بدون نیاز به سوزن واکسینه کند. به گفته رسانه‌های بین‌المللی، این شرکت تأیید کرد که ربات «کوبی» جایگزین بهتری نسبت به سوزن خواهد بود. این ربات به فناوری تزریق بدون سوزن متکی است و از یک جت فشار بالا استفاده می‌کند که محتویات واکسن به عمق بافت بازو تزریق می‌شود.

ربات ها هم به کمک واکسیناسیون کرونا آمدند + فیلم

براساس مقاله‌ای که توسط دانشگاه واترلو کانادا منتشر شده است، این ربات بازو شکل، دارای حسگر LiDAR است که امکان تهیه نقشه سه بعدی از بدن فردی که مایل به دریافت واکسن است را می‌دهد، که برای تعیین بهترین مکان برای تزریق تجزیه و تحلیل می‌شود. سپس، بیمار دستور آماده شدن برای تصویربرداری را دریافت می‌کند که مشخص می‌کند کجا باید بایستد، ضمن اینکه وضعیت او را مشخص می‌کند و تشخیص می دهد که آیا لازم است بخشی از لباسش را کنار بزند یا خیر.

با ورود ربات به خدمات، واکسیناسیون تعداد زیادی از افراد آسان‌تر، ارزان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر خواهد بود، زیرا احتمالاً خطرات قرار گرفتن پزشکان و پرستاران در معرض ویروس را کاهش می‌دهد. پس از تزریق واکسن، کپسول تک دوز در محفظه‌ای که با ضایعات بهداشتی مشخص شده است ریخته می‌شود و بازوی بیمار دوباره تمیز می‌شود. این ربات توانایی برداشت کپسول‌های تک دوز را از یک سیستم ذخیره سازی آماده و مجهز را دارد.

بیشتربخوانید

هدایت دارو در بدن توسط ربات های میکروسکوپی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا