کرمانشاه پایگاه جهانی ورزش پهلوانی می‌شود


کرمانشاه پایگاه جهانی ورزش پهلوانی می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام مقدمات اولیه برای راه اندازی پایگاه جهانی ورزش پهلوانی در کرمانشاه به عنوان اولین پایگاه جهانی میراث ناملموس ایران خبر داد.

جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به پیگیری ها برای راه اندازی پایگاه جهانی ورزش پهلونی در کرمانشاه، اظهارکرد: از دیرباز تاکنون پهلوانی صفت و شاخصه بارز مردم کرمانشاه بوده و کرمانشاهیان را با صفت پهلوانی می شناسند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت و پیشینه زیاد ورزش پهلوانی و وجود پهلوانان بزرگ و خوشنامی از کرمانشاه در ایران، از مدتی پیش تلاش برای راه اندازی پایگاه ورزش پهلوانی در استان را آغاز کردیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه راه اندازی موزه پهلوانی که چندی پیش با اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش زورخانه ای استان صورت گرفت، یکی از اقدامات اولیه برای راه اندازی پایگاه جهانی ورزش پهلوانی در کرمانشاه بود.

وی افزود: طبق تفاهم صورت گرفته موزه پهلوانی کرمانشاه در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد. از طرفی دو زورخانه ثبت ملی شده قدیمی هم در شهر کرمانشاه داریم.

گوهری ادامه داد: با در نظر گرفتن این پتانسیل ها، فرآیند راه اندازی پایگاه جهانی ورزش پهلوانی را در کرمانشاه از مدتی پیش آغاز کرده ایم و قرار بود در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان این موضوع را از ایشان مطالبه کنیم که سفرشان به بعد موکول شد، اما طی مکاتباتی دستور آن را داده اند.

وی با بیان اینکه برای تسریع در تحقق این کار سایر دستگاه های متولی همچون اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش زورخانه‌ای هم باید پای کار بیایند، گفت: امیدواریم بتوانیم بزودی با پیگیری ها و اقدامات انجام شده شاهد راه اندازی اولین پایگاه جهانی میراث ناملموس ایران در کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان