تصاویر رویایی از آبشارهای نیاگارا در شب


تصاویر رویایی از آبشارهای نیاگارا در شب

آبشار‌های نیاگارا دارای پر سرعت‌ترین جریان آب در میان تمام آبشار‌های جهان هستند.

میلیون‌ها گردشگر هر سال از آبشار‌های نیاگارا بازدید می‌کنند. نورافشانی این آبشار‌ها در شب، زیبایی عجیبی را پدید می‌آورد.

به گزارش فرارو، به دلیل اهمیت گردشگری و حفظ عظمت آبشارها، طبق قراردادی که در سال ۱۹۵۰ بین آمریکا و کانادا منعقد شد، میزان آبی که از رودخانه برای تولید برق به نیروگاه‌ها منتقل می‌شود مدیریت شده و در فصل گردشگری مجاز است تنها پنجاه درصد آب به نیروگاه منتقل شود. در شب و فصل زمستان این میزان به ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

نیاگارا به مجموعه‌ای از سه آبشار گفته می‌شود که از "آبشار نعل اسب"، "آبشار آمریکایی" و "آبشار نقاب عروس" تشکیل شده است. آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی قرار گرفته‌اند که توسط جزیره گوت آیلند از هم جدا شده‌اند. آبشار نقاب عروس که کوچکتر است هم در بخش آمریکایی قرار دارد.

این آبشار‌ها در بستر رود نیاگارا قرار دارند که به دریاچه انتاریو در کانادا می‌ریزند.

آبشار‌های نیاگارا دارای پر سرعت‌ترین جریان آب در میان تمام آبشار‌های جهان هستند. از این آبشار‌ها در زمان پر آبی ۱۶۸ هزار متر مکعب و در در حالت عادی ۱۱۰ هزار متر مکعب آب سرازیر می‌شود.

بلندی آبشار نعل اسبی (عکس) ۵۳ متر است. آبشار آمریکایی، اما به دلیل وجود صخره‌های بزرگ در بستر آن بین ۲۱ تا ۳۰ متر ارتفاع دارد.

پهنای آبشار نعل اسبی نزدیک به ۷۹۰ متر و پهنای آبشار آمریکایی (عکس) ۳۲۰ متر است.

نیاگارا قبلا نیز یکبار در سال ۱۹۶۹ برای آزمایشات زمین‌شناسی به مدت پنج ماه خشکانده شده بود.

در زمستان هم وقتی آبشار‌های نیاگار یخ می‌زنند مناظری بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. در منابع تاریخی نقل شده است که در روز ۲۹ ماه مارس سال ۱۸۴۸ بر اثر شدت سرما و یخبندان رودخانه کاملا یخ بست و آبشار خشک شد.

در دوران پاندمی کرونا و بسته شدن مرز‌ها بر روی گردشگران، نیاگارا نیز سوت و کور شد. پس از باز شدن مرز‌های آمریکا بر روی گردشگران از روز دوشنبه ۸ نوامبر انتظار می‌رود نیاگارا نیز دوباره مملو از جمعیت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت