دادستان کل کشور: از ظرفیت‌های گسترده شوراهای شهر استفاده شود


دادستان کل کشور: از ظرفیت‌های گسترده شوراهای شهر استفاده شود

تهران-ایرنا- دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همه کارها نبایستی به عهده دولت گذاشته شود، بر استفاده از ظرفیت‌های گسترده شوراهای شهر تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیت‌الله محمد جعفر منتظری در دیدار با مهدی اقراریان و سوده نجفی، ۲ عضو شورای شهر تهران گفت: من ۹ سال در دیوان عدالت اداری بودم و سرو کار زیادی با شوراهای سراسر کشور و تهران داشتم و لذا با مجموعه ای که با انتخاب مستقیم مردم سر کار می‌آیند و اداره شهرها را عهده دار هستند آشنایی کامل دارم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول شوراهای شهر گفت: شوراهای اسلامی ظرفیت بسیار گسترده‌ای دارند که نه از آن استفاده می شده و نه می‌شود و برای مثال می‌توانند مستقیما مانند دولت به مجلس لایحه بفرستند در حالی که حتی قوه قضاییه نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد ولی از این ظرفیت استفاده نشده است.

آیت‌الله منتظری ادامه داد: شوراها برخواسته از متن مردم هستند و می توانند از ظرفیت های اجتماعی هم استفاده کنند؛ فلذا همه کارها نبایستی به عهده دولت گذاشته شود که این نشان می‌دهد که در اقدامات خود عملا موفق نیستیم و نبودیم.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ترکیب شورای شهر ششم تهران گفت: جوان بودن افراد در شورا و در کنار هم بودن با افراد با تجربه همان عینیت بخشیدن به سخنان مقام معظم رهبری است که مکرر فرمودند از توان جوانان در کنار تجربیات افراد مسن استفاده شود و این ترکیب خوبی است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین بارزه لیست شورای شهر ولایتمداری و ارتباط با جریان ولایی بوده و همین امر موجب شد مردم در این مقطع زمانی به این لیست رای بدهند و شما برای ۴ سال زمان دارید که پایه گذاری خوبی در امور انجام دهید.

دادستان کل کشور گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم، شوراها و شهرداری ها با ۲ بخش از دستگاه قضایی مرتبط هستند که یکی دادستان ها به اعتبار اینکه مسئولیت صیانت از حقوق عامه را عهده دار هستند و یکی هم دیوان عدالت اداری است.

آیت الله منتظری با اشاره به اینکه عموما مصوبات شوراها برای مردم مشکل ایجاد می کند و با اینکه در قانون پیش بینی شده چگونه عمل شود اما در اجرا با مشکل مواجه می شود، ‌ عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که قوانین و مصوبات شورا در فرمانداری ها مورد تایید و تطابق با قوانین بالادستی قرار می گیرند در حالی که فرمانداری ها آن طور که باید از توانمندی در بخش حقوقی آن طور که پاسخگوی نیاز مردم باشد بهرمند نیستند.

آیت الله منتظری افزود: اینکه از این مصوبات چه تعداد مورد نظارت دقیق قرار گیرد نیز یکی از آسیب های جدی است که در آسیب‌شناسی هایی که نسبت به شوراها می شود باید مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از ظرفیت شورای عالی استان ها به طریق اولی استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش