آیین اختتامیه دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب در شیراز برگزار شد


آیین اختتامیه دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب در شیراز برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب و فعالان حوزه بین‌الملل با حضور مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در شیراز برگزار شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور عصر دوشنبه ۱۷ آبان در این مراسم که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: حرکت تمدنی، انسان‌های تمدنی می‌خواهد و انسان‌هایی همچون سردار سلیمانی، انسان تراز تمدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری ادامه داد: امروز طلاب باید در یک زمینه‌ای تخصص داشته باشند، البته در حوزه علمیه شخصیت‌های جامعی مانند حضرت امام(ره) داشته‌ایم که در فقه، عرفان، فلسفه و ... در قله بودند؛ ما با شخصیت‌هایی که جامع نباشند نمی‌توانیم حرکت‌های بسیار جدی را رقم بزنیم، باید از حضرت امام(ره) یاد بگیریم که می‌شود.

او اضافه کرد: از مقام معظم رهبری نیز باید همت بلند را فرا بگیریم؛ برای اینکه یک کار تاثیرگذاری انجام دهیم نیاز نیست حتما وارد عرصه بین‌الملل شویم، اگر به صورت فارسی یک مقاله خوب بنویسیم، قطعا از آن استفاه خواهد شد.

حسینی کوهساری با بیان اینکه باید از شهید صدر الگو گرفت، گفت: شهید صدر یک نابغه علمی بود، انقلاب اسلامی خون پاکی مانند شهید صدر را به خود دیده است.

او خاطرنشان کرد: کسی که یک دور کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه نکرده، نباید وارد عرصه بین‌الملل شود.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس نیز با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی نباید بخشنامه‌ای کار کند، گفت: حوزه انقلابی در عرصه جهاد علمی و فرهنگی مشهور به روحیه جهادی و خستگی ناپذیری است.

او با طرح این سؤال که بایسته‌های حوزه انقلابی چیست؟ عنوان کرد: نخستین بایسته حوزه انقلابی، پایبندی به آرمان‌های انقلاب و شعارهای انقلاب است، نمادها و شعارهای انقلابی که بیانگر نقشه راه ما است نباید در حوزه ضعیف شود. عدالت طلبی، معنویت گرایی، استقلال خواهی و استکبار ستیزی یکی از بایسته‌های حوزه انقلابی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز به دومین بایسته‌های حوزه انقلابی اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی برای تامین نیازهای نرم افزاری نظام اسلامی از دیگر بایسته‌هاست. پس از انقلاب، نظامی مبتنی بر آموزه‌های دینی که پایه ریزی شده نیاز به یک برنامه ریزی‌هایی دارد، یکی از نرم افزارهای اداره جامعه مدل اقتصادی، نظام تعلیم و تربیت، مسئله پول و تولید است.

او، اولویت دادن به نیازهای واقعی جامعه را سومین مورد از بایسته‌های حوزه انقلابی برشمرد و افزود: حوزه انقلابی باید اولویت‌های جامعه را در نظر بگیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با بیان اینکه دغدغه مندی نسبت به منویات ولی امر، هفتمین مورد از بایسته‌های حوزه انقلابی است، اظهار کرد: در شرایط کرونایی عده‌ای از طلاب با همین دغدغه که فتوای مقام معظم رهبری روی زمین نماند به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

او مطرح کرد: داشتن نگاه تمدنی، هشتمین مورد از بایسته‌های حوزه انقلابی است. نگاه حوزه انقلابی منطقه‌ای و فرقه‌ای نیست، بلکه یک نگاه تمدنی است.مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی لاری یک الگوی موفق در عرصه بین‌الملل است که الفت‌هایی را با نگاه تمدنی ایجاد کردند.

استوار میمندی، داشتن صبر استراتژیک برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب را یکی دیگر از ویژگی‌ها و بایسته‌های حوزه انقلابی برشمرد و تصریح کرد: این ویژگی را نیز مقام معظم رهبری دارند.

او با بیان اینکه اعتقاد به جایگاه ولایت در همه کنشگری‌های داخلی و خارجی یکی دیگر از شاخصه‌ها و بایسته‌های حوزه انقلابی است، گفت: محور بودن جایگاه ولایت را باید مورد توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟