20 درصد کلاس‌های درس گلستان نیازمند غیرمقاوم‌ است


20 درصد کلاس‌های درس گلستان نیازمند غیرمقاوم‌ است

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تحصیل بیش از 385 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 500 مدرسه این استان گفت که براساس شاخص‌های استاندارد، 20 درصد کلاس‌های درس گلستان نیازمند بازسازی است.

احسان گوهری‌راد روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ملی و استانی خیرین مدرسه‌ساز گلستان در گرگان با اشاره به ساخت سالانه ۱۵۰ کلاس درس در استان اظهار داشت: از مجموع ۱۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس استان ۲ هزار و ۶۴۰ کلاس در ۵۰۰ مدرسه نیازمند بازسازی است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه گلستان هم در این مراسم گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شده که ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس از محل مشارکت‌های خیرین بود.

یاسر لیوانی خاطرنشان کرد: بطور میانگین مشارکت خیرین در استان ۳۰ درصد است.

وی عنوان کرد: از سال ۹۶ میزان مشارکت خیرین و بخش دولتی در شهرها به صورت ۵۰ درصد و در روستاها به ترتیب ۳۰ درصد با مشارکت خیرین و ۷۰ درصد اعتبارات دولتی است.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد کلاس‌هایی که تاکنون تحویل آموزش و پرورش شده، به صورت مشارکتی بوده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ کلاس درس در استان تحویل آموزش و پرورش شده که ۸۴ کلاس به صورت مشارکتی احداث گردید.

لیوانی با اشاره به ۶۰۰ کلاس درس در دست احداث در گلستان، بیان کرد: تا پایان سال هم حدود ۱۳۰ کلاس درس در استان ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مشارکت بخش دولتی برای احداث ۲۶۰ کلاس درس در گلستان ۲ هزار میلیارد ریال و در سال جاری برای ۱۱۵ کلاس تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: تعهد خیرین در سال جاری با ۵۰ درصد رشد از ۴۵۲ میلیارد ریال سال گذشته به ۶۷۷ میلیارد ریال رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان