دانشگاه کردستان آماده تعامل و همکاری با شهرداری سنندج است


دانشگاه کردستان آماده تعامل و همکاری با شهرداری سنندج است

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در راستای مسوولیت اجتماعی خود، آماده همکاری علمی و فکری با شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج است.

به گزارش ایرنا، رحمت صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با شهردار و رییس شورای شهر سنندج، اظهار داشت: شهرداری و دانشگاه دارای جایگاه مردمی و مدنی بوده و ۲ نهاد مهم و حیاتی به شمار می آیند که تعامل آنها توسعه شهر و رفاه شهروندان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این ۲ نهاد در قالب تفاهم نامه‌های مختلف می‌توانند با هم همکاری کنند، افزود: دانشگاه با هدف کمک به توسعه شهر و رفاه شهروندان به عنوان محیطی علمی می‌تواند از لحاظ فکری و مشورتی با شهرداری همکاری کرده و راهکارهای علمی، عملیاتی و به‌روز برای حل مشکلات شهر ارائه دهد.

رییس دانشگاه کردستان ادامه داد: در این راستا گروه‌های عمران، معماری و شهرسازی در بحث عمران و آبادانی، گروه‌های دانشکده کشاورزی در بحث فضای سبز، گروه‌های شیمی و مهندسی شیمی در بحث مدیریت پسماند، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و درآمدزایی، گروه مکانیک در بحث انرژی‌های پاک و گروه‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات در بحث هوشمند سازی می توانند کمک و مشاوره علمی و فکری به شهرداری ارائه دهند.

صادقی به انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی اشاره و تاکید کرد: گروه موسیقی دانشگاه کردستان می‌تواند در این زمینه یاریگر شهر و شهروندان باشد و بدون شک نتایج خوبی از این همکاری‌ها حاصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری رسالت زیادی دارد و می‌تواند در کیفیت زندگی شهروندان نقش آفرینی کند به همین منظور دانشگاه کردستان در راستای مسوولیت اجتماعی خود از هیچ همراهی و کمکی مضایقه نخواهد کرد.

کمبود فضای سبز، مناسب نبودن نظافت شهری، عدم ارتقای شهر به شهر هوشمند، عدم ساماندهی دستفروشان، نبود پارک بانوان، نبود پارکینگ در خیابان‌های پر ازدحام، ترافیک سنگین، همکاری با دانشجویان و بهره گیری از پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این جلسه بود.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۳ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)