اتفاق شوم برای فیلم دختر 10 ساله در فضای مجازی / هشدار جدی به خانواده ها !


اتفاق شوم برای فیلم دختر 10 ساله در فضای مجازی / هشدار جدی به خانواده ها !

رکنا: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درهشداری به خانواده ها اعلام کرد که مجرمان از عکس دختر ده ساله هم در فضای مجازی سوء استفاده می کنند.

دختر 10 ساله می تواند مورد توجه هکرها قرار بگیرد. شاید شنیدن نام دختر 10 ساله و هکرها شاخک های هرکسی را تکان دهد. بی شک اگریک دختر10 ساله دچار حادثه شود هر فردی بیننده و شنونده ای را غمگین می کند.ماجرای سوء استفاده از دختر 10ساله را سرهنگ پاشایی گفت. او با اعلام هشدار به خانواده ها گفت گاهی اوقات هکرها از عکس و فیلم یک دختر 10 ساله نیز سوء استفاده می کنند.

به گزارش رکنا، سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت: امکان ذخیره برخی اطلاعات نظیر فیلم، عکس، متن و ... بر روی گوگل‌درایو امکان دسترسی مجرمان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کاربران برای دسترسی آسان به اطلاعات حساس خود، این اطلاعات را در گوگل درایو بارگزاری می‌کنند و همین موضوع نیز ممکن است سبب شود تا افراد سودجو اقدام به سواستفاده از آن کنند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: انتخاب رمز عبور ضعیف امکان ورود سودجویان به گوگل درایو را افزایش می‌دهد. کاربران حتما باید تنظیمات گوگل خود را بررسی کنند چرا که ممکن است گاهی ناخواسته و بر اساس تنظیمات پیش فرض اطلاعات و تصاویر بر روی گوگل درایو ذخیره شود اگر خدایی ناکرده از رمزهای ساده استفاده کنید یا توسط خودتان جی میل و پسورد را را دراختیار دیگران قرار دهید هکرها با یک کد نویسی ساده با گاف هایی که داده اید به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده وسوء استفاده می کنند.

وی افزود: افراد سودجو پس از دسترسی مجرمان به این اطلاعات، اقدام به اخاذی با سوءاستفاده از فرد قربانی خواهند کرد، از این رو هشدار پلیس این است که کاربران حتما رمز عبوری قوی برای حساب گوگل خود انتخاب کرده، تایید دومرحله‌ای را فعال کنند و از بازگذاشتن حساب خود روی سیستم‌های مختلف پرهیز کنند.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: ما پرونده هایی داشتیم که فردی فیلم عروسی اش را روی گوگل درایور گذاشته بود. به دلیل انتخاب رمز ساده فیلم عروسی آنها به دست هکرها افتاده بود.

سوء استفاده از فیلم دختر ده ساله

سرهنگ پاشایی در ادامه افزود: متاسفانه مدتی ا ست که خانواده ها در برخی از صفحات در فضای مجازی عکس و یا فیلم حرکات موزون فرزند خود را بارگزاری می کنند . بعد این فیلم به راحتی در فضای مجازی دست به دست می چرخد. ما همیشه می گوییم عکس ها و تصاویری را در صفحات اجتماعی بارگزاری کنید که که اگر به دست مجحرمان افتاده نگران نباشید.

وی در ادامه افزود: ما در فضای مجازی مجرمانی داریم که به آنها می توان گفت مریض روحی. شاید باور کردنش سخت باشد اما این افراد می توانند از عکس دختر 10 ساله استفاده کرده و درفضای مجازی با آن دست به جرم های زیادی بزنند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟