یادواره سرداران و 400 شهید ایل خزل برگزار می شود


یادواره سرداران و 400 شهید ایل خزل برگزار می شود

ایلام - ایرنا - فرماندار چرداول از برگزاری یادواره سرداران و 400 شهید سرافراز ایل خزل در 19 آبانماه خبر داد.

سعیدرضا کریمیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس ، زنده نگه داشتن خون این شهیدان و آشنایی نسل هایی که رشادت های رزمندگان اسلام را ندیدند، یادواره ۴۰۰ شهید نامدار ایل بزرگ خزل در شهرستان چرداول با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی با محوریت مردم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ایل خزل در فتح میمک و دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را خلق کردند که باید این حماسه و رشادت های رزمندگان برای الگو گیری جوانان نسل به نسل منتقل شود، چراکه جوانان امروز تشنه ایثار و شهادت و حس وطن پرستی هستند.

فرماندار چرداول با ذکر این نکته که بخش عمده ای از ارتفاعات میمک توسط رزمندگان و ایل بزرگ خزل باز پس گیری شد، تاکید کرد: حضور و نقش پررنگ ایلات در دوران هشت سال دفاع مقدس بیانگر مردمی بودن دفاع از کشور بود و ایل خزل شجاعانه در باز پس گیری منطقه حساس و استراتژیک میمک نقش تاثیرگذاری خود را در دفاع از کیان و خاک کشور ثبت کردند.

کریمیان اضافه کرد: مردم و ایلات با دستان خالی ولی دل هایی پر از اعتقاد و ایمان به خداوند موفقیت های بزرگی را برای کشور ثبت کردند و راز موفقیت انقلاب اسلامی در مردمی بودن آن است.

وی یادآور شد: ایلات و عشایر بزرگترین سرمایه های جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها بویژه دوران دفاع مقدس و تولید و خودکفایی اقتصادی برای کشور هستند.

فرماندار چرداول به نقش و اهمیت برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یادواره شهدا باعث ثبت و حراست از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس می شود و باید این عظمت و دستاوردها را نسل به نسل منتقل کرد تا مردم و بویژه جوانان از رشادت های رزمندگان و دلاوری های عشایر آگاه شوند.

کریمیان ضمن دعوت از آحاد مردم و مسوولان استان ایلام برای شرکت در این یادواره بزرگ با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید سرافراز ایل خزل روز چهارشنبه ۱۹ آبانماه ساعت ۱۴ در شهر آسمان آباد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری توسط هنرمندان استانی برگزار می شود.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !