کشف اختلاس میلیاردی در یکی از بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد


6 نفر از محکومان این پرونده، ترکیبی از کارمند بانک تجارت و سایر افراد خارج از مجموعه بانکی بودند با تشکیل شبکه فساد، مبادرت به اختلاس بیت المال و نیز تحصیل اموال از طریق نامشروع کردند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک اختلاس میلیاردی در یکی از شهرستانهای این استان خبر داد.

حسن نگین تاجی گفت: تلاش های دستگاه قضایی استان در باز پس گیری اموال بیت المال از محکومین پرونده فساد اقتصادی یکی از شهرستان های استان به ثمر نشست.

وی با تأکید بر اهمیت صیانت از بیت المال، اظهارکرد: بیت المال، در نظام اقتصادی اسلام، از جایگاهی ویژه برخوردار است. مقصود از بیت المال، تأمین اهدافی بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی سعادت و معنویّت و قرب الهی است، بنابراین خیانت و غارت بیت المال نیز، افزون بر حرمت تکلیفی و عذاب قیامت، آثار وضعی ویژه ای در همین دنیا دارد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح برخی اقدامات مجرمانه محکومان این پرونده فساد کلان اقتصادی خاطرنشان کرد: ۶ نفر از محکومان این پرونده، ترکیبی از کارمند بانک تجارت و سایر افراد خارج از مجموعه بانکی بودند با تشکیل شبکه فساد، مبادرت به اختلاس بیت المال و نیز تحصیل اموال از طریق نامشروع کردند.

نگین تاجی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان پس از قطعیت حکم، نسبت به اجرای رأی صادره عمل نموده و با اهتمام ویژه نسبت به بخش مهمتر رای مذکور، یعنی استرداد اموال نامشروع این محکومان اقدام و تمامی اموال را به نحو دقیق شناسایی، توقیف و مسترد نموده است.

وی ادامه داد: بخشی از اموال مسترد شده شامل دو باب ویلا در شهرستان فریدونکنار و یک باب آپارتمان در تهران و یک باب ساختمان مسکونی در شاهین شهر اصفهان و دو دستگاه خودروی مرسدس بنز و کیا اپتیما و همچنین وجوه نقد به میزان ۳۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارقام مالی این پرونده که تاکنون شناسایی و مسترد شده است، نیز عنوان کرد: تاکنون میزان تقریبی ۴۵۰ میلیارد ریال از این اموال شناسایی و مسترد شده اند.

نگین تاجی در خصوص ماهیت کیفری بزه اختلاس، افزود: اختلاس گونه‌ای از کلاهبرداری است که به صورت برنامه‌ریزی ‌شده، منظم و بدون آگاهی دیگران صورت می‌گیرد؛ که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که بر حسب وظیفه به آن‌ها سپرده شده، مرتکب می‌شوند. بنابراین دستگاه قضایی استان در مبارزه با چنین فسادهایی با هیچ مجموعه، گروه یا شخصی مسامحه و یا اغماضی نخواهد داشت و تا آخرین گام پاسدار حقوق عامه مردم و بیت المال خواهد ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی استان و مجاهدت شبانه روزی مراجع نظارتی و امنیتی استان در برخورد با مفاسد اقتصادی، بیان کرد: این پرونده ها با قاطعیت و سرعت روز افزون رسیدگی خواهند شد و همکاران قضایی بنده تا شناسایی و دستگیری تمامی مفسدین و مرتبطین شبکه های فساد، رسیدگی قضایی خویش را مستحکم ادامه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها