سازش در 590 فقره قصاص با تلاش شورا‌های حل اختلاف/ 38 درصد در پرونده‌های قابل سازش به مصالحه ختم شده است


سازش در 590 فقره قصاص با تلاش شورا‌های حل اختلاف/ 38 درصد در پرونده‌های قابل سازش به مصالحه ختم شده است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خبر داد: در سال گذشته با تلاش شورا‌های حل اختلاف شاهد سازش در 590 فقره قصاص با اخذ رضایت بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف، نشست خبری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور حجت الاسلام والمسلمین صادقی امروز صبح با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه صلح و سازش در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش رو‌به رو بوده است، گفت: ۳۸ درصد در پرونده‌های قابل سازش به مصالحه ختم شده است و انتظار داریم این عدد تا پایان سال به ۴۵ درصد برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش شورا‌های حل اختلاف شاهد سازش در ۵۹۰ فقره قصاص با اخذ رضایت بوده ایم، اظهار داشت: انتظار داریم این عدد تا پایان سال جاری با افزایش ۱۰درصدی همراه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه درباره پرونده غزاله شکور گفت: نیکو‌کاران و خیران به این پرونده وارد شدند، این تلاش‌ها همچنان جریان دارد و با هماهنگی دادستانی تهران و هماهنگی ستاد ملی صبر و سایر خیرخواهان، از مشاهیر، از بزرگان و همه مداخله کردند. ما جلسات متعدد برای این موضوع داشته‌ایم و همچنان تلاش‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نباید به خانواده مقتوله فشار ایجاد کرد، ما باید با آن‌ها همدلی و همدردی کنیم. آن‌ها باید بدون فشار روانی و با اختیار کامل و با آزادی بتوانند تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه با بیان اینکه زمان رسیدگی در شورا‌ها در کل کشور حدود ۳۰ روز است، تاکید کرد: البته در برخی پرونده‌ها امکان دارد زمان رسیدگی بیشتر یا کمتر باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده در سال توسط شورا‌ها رسیدگی می‌شود، افزود: این عدد حدود ۴۶ درصد کل پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه از فراخوان جذب داور و میانجیگری خبر داد و گفت: از امروز فراخوان جذب داور و میانجی گری آغاز و آزمون برگزار خواهیم کرد. این اقدام مبارکی است و در مسیر توسعه هستیم.

در حال تکمیل/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی