33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری تخریب شد


33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری تخریب شد

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب 33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و آزادسازی 60 هزار و 375 مترمربع از زمین‌های مرغوب در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.

جبرئیل برادری روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۳۳ فقره از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای عشق آباد بخش قلعه نو تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز که برای افزایش ارزش افزوده زمین‌های کشاورزی انجام شده عمدتا به شکل ویلا و فنس کشی بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از زمین‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمینهای کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی شهرستان ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در ساخت و ساز در زمین های کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه کنند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد، این بخش به دلیل قرارگرفتن در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم این شهرستان محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟