ستاری: پول پژوهش در بخش دولتی به محصول منتهی نمی‌شود


ستاری: پول پژوهش در بخش دولتی به محصول منتهی نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پول پژوهش در بخش دولتی به محصول منتهی نمی‌شود و باید بخش خصوصی به این حوزه ورود کند.

سورنا ستاری ظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه در مراسم افتتاحیه کارخانه نوآوری گرگان اظهار کرد: چند سالی است که توسعه بیش از هر چیزی، یک مفهوم فرهنگی است و در آن تفکرات و رفتارها اهمیت دارد. اگر فرهنگ توسعه درست شود، موضوعات سخت‌افزاری نیز درست می‌شود.

وی بیان کرد: جوانان ما باید به این درک برسند که سرمایه آنها در جیبشان نیست بلکه در سرشان است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تمامی مفاهیم پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری، مراکز نوآوری و مراکز رشد، زیرساخت‌هایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است.

ستاری با تأکید بر اینکه صرفا با پول دولتی نمی‌توان به محصول پژوهشی رسید، گفت: در پارک‌های علم و فناوری خوب ما نسبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دولتی، ۸ تا ۱۰ به یک است. تا زمانی که یک اکوسیستم به این شکل ایجاد نشود، محصولی به وجود نخواهد آمد.

وی با مثبت دانستن ورود شهرداری گرگان به مقوله استارتاپ‌ها، خاطرنشان کرد: شهر هوشمند شهری است که شهرداری آن یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به راه‌اندازی خانه‌های خلاق نیز اشاره کرد و گفت: در خانه‌های خلاق، محصولات علوم انسانی خاص هر منطقه توسعه می‌یابد.

ستاری بیان کرد: بافت تاریخی گرگان یک جواهر است و در کنار رستوران و هتل و دیگر امکانات می‌تواند به محلی برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای حوزه‌های گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان