افتتاح بخش پایانی فاز دوم رودپارک مشهد اواسط سال 1401 


افتتاح بخش پایانی فاز دوم رودپارک مشهد اواسط سال 1401 

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طراحی اتصال رودپارک از میدان نمایشگاه به وکیل آباد با تاکیدات شهردار در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن با تصویب شورای شهر سال آینده آغاز خواهد شد.

خلیل‌الله کاظمی در افتتاح بخش اول، فاز دوم رودپارک اظهار کرد: فاز اول بوستان چهل‌بازه سال ۹۶ به وسعت ۱۰هکتار به بهره برداری رسید. معارضات سبب شد افتتاح پروژه فاز دوم با تاخیر مواجه شود، اما با پیگیری‌های انجام شده و با مساعدت مهندس ارجائی در زمانی که تصدی ستاد اجرایی فرامین امام را برعهده داشتند این معارضات برطرف و امروز ۲۴ هکتار از فاز دوم چهل بازه (رودپارک) با اعتبار نهایی ۱۸۰ میلیارد تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: درکنار افتتاح این بخش از بوستان، ۲۰ هکتار دیگر نیز از این بوستان در حال اجرا است که امیدواریم اواسط سال آینده بخش دوم فاز دوم تا پل ستاری هم آماده بهره برداری شود. همچنین طی سه ماه آینده نیز طرح اتصال پل پرتوی نمایشگاه به بوستان وکیل آباد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که با اجرای آن مجموع ۱۵۰ هکتار فضای سبز در اختیار مردم قرارخواهد گرفت.

کاظمی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ با یک مترمربع افزایش به حدود ۱۰۳ مترمربع خواهد رسید، افزود: دریاچه‌هایی که در رودپارک احداث شده در مسیر بند گلستان است و سرریز بند گلستان در آنها خواهد ریخت.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: فضای سبز این مجموعه در سال‌ ۸۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که این آب از خطوط جداسازی آب‌ شرب و سد ارداک تامین می‌شود.

وی گفت: اکنون بالغ بر ۲۰ پروژه شاخص عمرانی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است که حدود ۲۶۰۰ نفر در این پروژه‌ها شاغل هستند

در ادامه این مراسم ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اظهار کرد: امیدوارم اجرای پروژه‌های عمرانی در مسیر خدمت به مردم باشد، ما نهایت کمک و حمایت را خواهیم داشت. هر پروژه محدوده اثری دارد و در محدوده جغرافیایی خود تاثیرات مهمی در کیفیت زندگی و بهره برداری از خدمات خواهد داشت. این پروژه در مسیر مسیلی است که هیچ کاربری نداشت اما اکنون به فضای تفرجگاهی تبدیل شده است،.نگاه ما این است که این اتفاق در تمام نقاط شهر رخ دهد.

وی افزود: رضایت‌مندی مردم و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در جای جای شهر اهمیت دارد، از تیم شهردار می‌خواهیم با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار سرعت پروژه‌ها را افزایش دهند تا شاهد رونق و توسعه در شهر باشیم.

همچنین در ادامه مهدی ناصحی، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهارکرد: امروز مشهد در عرصه ملی دربسیاری از شاخص‌ها همچون فضای سبز و فضاهای تفرجگاهی در شرایط خوبی است که مدیون زحمات شبانه روزی همکاران در شهرداری است.

وی اضافه کرد: امیدوارم سرانه‌ها با عدالت توزیع شود، ما متوجه محدودیت ها هستیم اما مناطق حاشیه از نظر سرانه مکان تفریحی در شرایط خوبی نیستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد الرضا(ع) ادامه داد: عنصر زمان موضوع مهمی است و طراحی‌ها در زمان خود انجام نمی‌شود، برخی پروژه‌ها مدت زیادی معطل طراحی است خواهشمندیم با رهنمود شهردار در حوزه مطالعات اقدامات تسریع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟