دستور تهیه گرانولا خانگی ، آسان و خوشمزه


دستور تهیه گرانولا خانگی ، آسان و خوشمزه

گرانولا خانگی یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه یا میان وعده می‌باشد که در عین خوشمزگی بسیار مقوی و سالم است .

دستور تهیه گرانولا خانگی ، آسان و خوشمزه
گرانولا به صورت بسته بندی در مغازه‌ها فروخته می‌شود، ولی شما می‌توانید گرانولا را با هزینه کمتر در خانه تهیه کنید. اواخر قرن نوزدهم در آمریکا به گروهی از مواد غذایی که غلات بودند گرانولا گفته شد، اما پس از فروپاشی این کارخانه در آمریکا یک کارخانه در استرالیا نام تجاری گرانولا را خریداری کرد و این محصول را روانه بازار کرد. اگر در رژیم هستید و یا ورزشکار حرفه‌ای گرانولا را حتما در لیست غذایی خود قرار دهید، زیرا سرشار از ویتامین و خواص زیادی می‌باشد. شما می‌توانید گرانولا را با انواع مغز‌ها و میوه جات خشک تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه گرانولا خانگی
گردو نیم کوب ۱/۲ پیمانه
سیب خشک ۱/۲ پیمانه
جو دو سر پرک ۲ پیمانه
مغر تخمه کدو ۱/۲ پیمانه
بادام نیم کوب ۱/۲ پیمانه
کشمش ۱/۴ پیمانه
عسل ۲/۳ پیمانه
روغن ۱/۳ پیمانه
شکر قهوه‌ای ۲ ق غذا خوری
طرز تهیه گرانولا خانگی
مرحله اول: گرم کردن عسل
ابتدا عسل را روی حرارت غیر مستفیم قرار دهید تا روان شود سپس به آن روغن دارچین را افزوده و هم می‌زنیم تا مایه یکدستی گردد.

مرحله دوم: پخت در فر
داخل سینی فر یا یک سینی ۳۰*۴۰ کاغذ روغنی انداخته و فر را روشن می‌کنیم. تمام مغز‌ها ها به همراه شکر قهوه‌ای را با هم داخل کاسه‌ای ریخته و ترکیب می‌کنیم سپس مغز‌ها را داخل سینی فر بریزید و مایه عسل را روی آن‌ها را ریخته و بمدت ۶۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. (ضخامت مواد باید حداقل ۲ سانت باشد)

مرحله آخر
در حین پخت چندین بار مواد را زیر و رو کنید تا برشته شود پس از پخت بلافاصله از فر دربیاورید و همان طور که داغ است از قالب جدا کنید (مواد به خاطر عسلی شدن ممکن است اگر زیاد بگذارید سرد شود و به کاغذ روغنی بچسبد) پس از اینکه گرانولا کمی خنک شد به آن کشمش و سیب خشک را اضافه کرده و هم می‌زنیم و در ظرف شیشه ریخته و درب آن را محکم کنید و داخل یخچال یا جای خشک نگهداری کنید. گرانولا را می‌توانید همراه با شیر یا ماست میل نمایید. نوش جان
منبع: پارسی دی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج