استاندار: زیرساخت‌ کارخانه‌های نوآوری و خلاق در گلستان افزایش می‌یابد


استاندار: زیرساخت‌ کارخانه‌های نوآوری و خلاق در گلستان افزایش می‌یابد

گرگان- ایرنا - استاندار گلستان گفت که زیرساختهای موردنیاز برای گسترش کارخانه‌های نوآوری و خانه‌های خلاق برای توسعه این استان مبتنی بر دانش و متد علمی افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه شامگاه روز سه شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گلستان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استانداری گلستان برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات موردتوجه شرکت های دانش بنیان تامین فضای مناسب برای استقرار و فعالیت این شرکت هاست که تلاش می شود با همکاری شهرداری مساحت کارخانه فناوری گرگان این شهر افزایش یابد.
وی با اشاره به تنگنای موجود در تامین منابع مالی دولتی خاطرنشان کرد : برای حل مشکلات و چالش های پیش رو استان به ایده های خلاق راهگشا نیاز داریم.
زنگانه اضافه کرد: برای رونق گلستان باید به سراغ طرح هایی برویم که هزینه فایده و عایدی بیشتری برای استان داشته باشند، در شرایط فعلی مالی فرصت خطا و آزمون نداریم و نباید سرمایه های کشور را از بین ببریم.
استاندار گلستان ادامه داد: برای تحقق و شکل گیری حکمرانی مردم در کشور باید مشارکت نخبگان، خبرگان و فعالان بخش خصوصی در موضوعات مختلف توسعه یابد.
به گفته وی هزار و ۵۰۰ جوان و نخبه در ۴۸ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که درآمد سالانه این شرکت ها در استان حدود پنج هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان در این جلسه گفت : سایت اصلی پارک که نیاز اساسی برای استقرار شرکت های دانش بنیان است در گلستان وجود ندارد و باید مکان مناسبی برای آن پیش بینی شود.
مهدی غفاری گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته از شرکت های دانش بنیان گلستان حمایت مالی شده است.
طبق گفته غفاری حجم سرمایه گذاری چهار پروژه های افتتاح شده امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ۱۶۰ میلیارد ریال است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز در سفر یکروزه از طریق فرودگاه گرگان وارد گلستان شد و در بدو ورود از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور بازدید و سپس نخستین کارخانه نوآوری گلستان، خانه خلاق و نوآوری تقوی، مرکز نوآوری سلامت و خط تولید ‌پایلوت لبنیات را با حضور علی محمد زنگانه استاندار و شماری از مسوولان استانی افتتاح کرد.

گلستان حدود ۱۵۰ واحد فناوری فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت