پیگیری حادثه حین عمل زیبایی دختر نخبه اهوازی / پلمب مرکز درمانی


پیگیری حادثه حین عمل زیبایی دختر نخبه اهوازی / پلمب مرکز درمانی

دختر جوان نخبه اهوازی و دارای رتبه 70 کنکور سراسری، در پی انجام عمل زیبایی در یک مرکز درمانی در اهواز به کما رفته است و اکنون پس از گذشت چهار روز پزشکان می‌گویند که نشانه امیدوارکننده‌ای از بازگشت وی به زندگی دریافت نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی و پلمب این مرکز درمانی خبر داده است اما همچنان مراکز بسیاری چه با مجوز و چه بدون مجوز درمانی، اعمال زیبایی را به صورت غیرقانونی انجام می‌دهند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: مرکزی که این خانم در آن عمل را انجام داده، شناسایی شده و توسط پلیس اماکن و اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پلمب شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اقدامات قانونی در این خصوص در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مراکز غیر مجازی که در حال حاضر در استان خوزستان فعال هستند مرتبا از طرف اداره نظارت بر درمان شناسایی می‌شوند. اقدامات قانونی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ که متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی است، در خصوص این مراکز انجام می‌شود و مرتبا مورد رصد قرار می‌گیرند و موارد غیر قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: دو دسته فعالیت درمانی غیر قانونی وجود دارد؛ یکی افرادی که هیچ پروانه‌ای از ما ندارند و به صورت غیر قانونی و زیر زمینی اعمال جراحی را انجام می‌دهند مثلا برخی در آرایشگاه‌های زنانه این کار را انجام می‌دهند یا در مراکزی که هیچ پروانه‌ای ندارند. این کار، نوعی دخالت در حرفه پزشکی و غیر قانونی است.

ابول‌نژادیان گفت: نوع دوم مراکزی هستند که پروانه فعالیت از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دارند اما در رشته‌ای که فعالیت می‌کنند تخصص لازم را ندارند و اقدامات غیر قانونی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: ما بر هر دو دسته نظارت می‌کنیم و اداره اماکن نیز همراه با ما است. مرتبا این اماکن پلمب و به دادگاه معرفی می‌شوند ولی مردم خودشان باید با علم و آگاهی و شناخت این افراد، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: یکی از مکان‌های محل تبلیغ این مراکز، اینستاگرام است؛ متاسفانه جوانان فریب این تبلیغات کذایی را می‌خورند و به افرادی مراجعه می‌کنند که صلاحیت لازم برای کار را ندارند.

دکتر علی خوانین مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نیز در خصوص آخرین وضعیت این بیمار جوان اظهار کرد: حدود ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه (۱۵ آبان‌ماه) همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، دخترخانم جوان ۱۹ ساله‌ای را با ارست قلبی تنفسی کامل به مرکز درمانی آموزشی امام آوردند.

وی افزود: این بیمار به بخش ICU منتقل شده و متاسفانه در مدت دو سه روزی که بستری است، هیچ گونه علائم امیدوارکننده‌ای نشان نداده است. همه اقدامات برای بیمار انجام شده و متخصصان نورولوژی نیز بیمار را ویزیت کرده‌اند اما فعلا هیچ نشانه امیدوارکننده‌ای برای بقای بیمار نداشته‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!