هشدار پلیس فتا البرز درخصوص همراه بانک های جعلی در گوگل پلی


هشدار پلیس فتا البرز درخصوص همراه بانک های جعلی در گوگل پلی

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز ضمن هشدار به کاربران درخصوص همراه بانک های جعلی بانکی در گوگل پلی از آنها خواست از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که از طریق ارسال پیامک ها برای آنها ارسال می شود، خودداری کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجرمان سایبری با اهداف خاص خود اقدام به طراحی و ارسال اپلیکیشن های جعلی بانک های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران به بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن های جعلی می کنند.

وی ادامه داد: این اقدام مجرمان سایبری زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی آنان را فراهم می سازد.

وی اضافه کرد: با رصد کارشناسان پلیس فتا و گزارش های متعدد دریافتی از کاربران ، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضایی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن های جعلی از اپ استورهای خارجی ادامه دارد.

جلیلیان به کاربران توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی از طریق مارکت های داخلی و یا سایت های رسمی بانک های عامل اقدام کنند.

وی یادآورشد : کاربران همچنین سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن های آلوده که غالبا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، خودداری کنند .
رییس پلیس فتا البرز از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403