شیلات کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است


شیلات کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است

گچساران - ایرنا - مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنعت شیلات این استان برای تامین هزینه های سرمایه در گردش و جبران خسارت های ناشی از بلایای طبیعی نیازمند یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

حمزه جانبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دست کم ۴۰ درصد از مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه غذای آبزیان، بچه ماهی و دارو نیازمند تسهیلات بانکی سرمایه در گردش هستند.

وی بیان کرد: این بهره برداران ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ادامه تولید نیاز دارند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت های زلزله پارسال شهرستان دنا و سیلاب تابستان استان به زیرساخت های مزارع پرورش ماهی تصریح کرد: خسارت ناشی از این بلایای طبیعی در مزارع استان ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی عنوان کرد: امسال اعتباری برای تامین سرمایه در گردش یا جبران خسارت های ناشی از سیل و زلزله اختصاص نیافته است.

جانبازی با اشاره به تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات کافی به حوزه شیلات جایگاه استان به عنوان یکی از قطب های ماهی قزل آلا در کشور حفظ شود.

وی اظهار داشت: ۲۵۸ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ظرفیت تولید سالیانه ۱۸هزار تن ماهی را دارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فرصت های شغلی مستقیم ایجاد شده صنعت استان را ۲هزار و ۶۰۰نفر ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان