نماینده مجلس: توسعه منهای عدالت عامل فروپاشی انسجام ملی است


نماینده مجلس: توسعه منهای عدالت عامل فروپاشی انسجام ملی است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: معیار توسعه باید بر مبنای عدالت باشد توسعه منهای عدالت عامل فروپاشی انسجام ملی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی روز چهارشنبه در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس با تبریک سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و روز جهانی علم، گفت: امروز در شرایط خاصی به سر می‌بریم و کشور به انسجام بین حوزه‌های مدیریت، فرهنگ، اقتصاد، سیاست در بخش داخلی و بهره‌گیری از محیط بین‌المللی نیاز دارد.

وی افزود: امروز فرآیند برنامه‌ریزی جمعی برای دستیابی به انسجام ملی، و وفاق و اجماع نخبگان و نهادینه شدن گردش قدرت و مسئولیت‌پذیری ارکان دولت و جامعه نسبت به یکدیگر و تقویت سرمایه اجتماعی یک ضرورت است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با استناد به اصل ۴۵ قانون اساسی گفت: در بهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها نباید تبعیض باشد و هر منطقه فراخور استعداد خود باید به سرمایه لازم دسترسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: معیار توسعه باید بر مبنای عدالت باشد چرا که توسعه منهای عدالت عامل فروپاشی انسجام ملی است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دولت بابت واکسیناسیون عمومی و همچنین زحمات کادر درمان، گفت: معیشت مردم و گرانی فشار سنگینی را بر مردم مخصوصا اقشار آسیب‌پذیر تحمیل کرده است. اولویت اول دولت باید سامان دادن این بخش باشد.

این نماینده مجلس همچنین بابت سفرهای استانی رییس‌جمهوری تشکر کرد و گفت: انتظار مردم کامل شدن چرخه مدیریت کشور است و تاخیر در این جهت موجب خسارت است.

وی افزود: جامعه فرهنگیان و بازنشستگان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، رتبه بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تنها بخشی از مشکلات آنها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید دردآشنای مسائل فرهنگیان باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر فرهنگی بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: انتظار جامعه فرهنگیان این است که وزیر پیشنهادی از جنس آموزش و پرورش، دردآشنای مسائل فرهنگیان، با تجربه و به مسائل این حوزه آگاه باشد.

نماینده مردم بروجن با بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری، بام ایران زمین امروز به کویر مرتفع ایران تبدیل شده است. رتبه بیکاری استان ما در راس هرم بیکاری کشور است. اینها زنگ هشداری است که در سیاست‌ها و برنامه‌های خود تجدیدنظر کنند. مطالبه مردم از دولت این است از پیمودن مسیرهای قبلی و سیاست‌های یک سویه اجتناب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟