توریسم درمانی؛ راهی در راستای درآمدزایی برای حوزه سلامت و گردشگری


توریسم درمانی؛ راهی در راستای درآمدزایی برای حوزه سلامت و گردشگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: توریسم درمانی می‌تواند هم برای حوزه سلامت و هم حوزه گردشگری در استان درآمدزایی داشته باشد.

خالد جعفری امروز (19 آبان) در جلسه‌ای که به منظور “هماهنگی حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری اقلیم کردستان عراق در استان کردستان” برگزار شد، این حضور را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های درمانی و پزشکی استان و هدایت گردشگران سلامت اقلیم به سوی استان کردستان، دانست.

وی با اشاره به اینکه دولت سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به ویژه با هدف توریسم درمانی در کردستان انجام داده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم از این امکانات، برای جذب گردشگران سلامت به ویژه از اقلیم کردستان عراق بهره بگیریم.

وی اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری استان در برگزاری فم تور ویژه مدیران دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری اقلیم را اقدامی به جا عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند از این فرصت برای ارائه بروشورهای معرفی ظرفیت‌های پزشکی و درمانی استفاده کند.

جعفری در ادامه بیان کرد: توریسم درمانی می‌تواند هم برای حوزه سلامت و هم حوزه گردشگری در استان درآمدزایی داشته باشد.

شایان ذکر است، با توجه به حذف ویزا برای سفرهای پروازی میان ایران و عراق، اعضای جلسه، برقراری پرواز سنندج – سلیمانیه را از جمله راه‌های جذب و نگهداشت گردشگران سلامت در کردستان عنوان کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی