رونمایی از خط تولید اتوماتیک کیت‌های مدرن تشخیصی توسط شرکت نویان


رونمایی از خط تولید اتوماتیک کیت‌های مدرن تشخیصی توسط شرکت نویان

شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» در حاشیه پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی از خط تولید داخلی سازی شده تمام اتوماتیک کیت های تشخیصی نوین آزمایشگاهی رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت نویان نگین پارسیان، محمد صالحی مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» در مراسم رونمایی از خط تولید تمام اتوماتیک کیت های تشخیصی نسل جدید آزمایشگاهی که در حاشیه سومین روز پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی و با حضور دکتر محمد علی محسنی بند پی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکتر مجید زنگویی دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و علی عبدالملکی رییس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات نظام سلامت کشور که در پاندمی کرونا به چشم آمد پائین بودن سرعت تشخیص در برابر سرعت گسترش ویروس بود.

وی افزود: شرکت نویان در راستای حل این معضل و پر کردن این حلقه مفقوده، سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داد و موفق شد زمینه انتقال آخرین تکنولوژی روز دنیا که تشخیص بر پایه « کمی‌لومینسانس» است را به کشور فراهم کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نویان نگین پارسیان» بیان کرد: به این ترتیب 70 محصول تشخیصی نوین آزمایشگاهی را در کشور بومی‌سازی کردیم و پروسه تولید آن را انجام دادیم. تولید این محصولات تحت تست های کنترل کیفی بسیار دقیق وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی انجام شده است و حدود 4 هزار و 800 تست بیمار روی این پلتفرم نسبت به نمونه مشابه خارجی آن انجام شد. نهایتا این دستگاه تست های عملکرد و ایمنی و کیت های تشخیصی تولیدی آن نیز تست های دقت و صحت را با موفقیت پاس کرد.

صالحی با بیان این که مفتخریم در حاشیه پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی از اولین نمونه تولید داخل این خط تولید که در خاورمیانه بی همتا است در حضور مسئولان اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس رونمایی کردیم، افزود: شرکت نویان در ادامه این مسیر انتقال فناوری‌های مدرن بیشتری را در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی در دستور کار قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا از ابتدای آذرماه عرضه این دستگاه اتوماتیک داخلی و کیت های تشخیصی نوین را در بازار انجام دهیم و عملا کشور را از تامین این محصولات از کشورهای خارجی بی نیاز کنیم.

رونمایی از خط تولید اتوماتیک کیت‌های مدرن تشخیصی توسط شرکت نویان

برگزاری پنل تخصصی گردشگری سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی

در سومین روز پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی پنل تخصصی گردشگری سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی با حضور محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان و دبیر پنل، دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، دکتر حامد اکبری دبیر کمیته تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مجلس، دکتر حسین مهویدی مدیر صنایع پیشرفته و فناوری های نو سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) و مدیرعامل مگفا، دکتر رضا جمعه آل صالح رئیس اتاق بازرگانی عمان و دکتر حافظ طاهر نماینده وزارت بهداشت غنا در حوزه توریسم سلامت برگزار شد.

در ابتدای این پنل دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به برخی نقاط ضعف در حوزه گردشگری سلامت کشورهای مسلمان بیان کرد: اطلاع رسانی و سرمایه گذاری در این حوزه نیازمند تقویت است و در ایران رسانه ها و صدا و سیما باید در این زمینه فرهنگسازی کنند.

وی بحث گردشگری سلامت را بدون توجه به اهمیت تجهیزات آزمایشگاهی بی وجه دانست و افزود: تلاش می کنیم بعد از این کنگره کمیته تخصصی با حضور نهادهای دخیل در امر گردشگری تشکیل شود و مجلس نیز قوانینی تصویب کند که نهادهای دولتی همچون وزارت بهداشت موظف به تامین بخشی از هزینه های خود از طریق گردشگری سلامت شوند.

دکتر رضا جمعه آل صالح رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در این پنل با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت این کشور اظهار کرد: عمان همواره به دنبال خودکفایی اقتصاد خود از فروش نفت بوده و در این مسیر یکی از حوزه هایی که روی آن سرمایه گذاری کردیم گردشگری سلامت است.

وی افزود: در عمان ضمن ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت در 20 بیمارستان تخصصی، فاقد بسیاری از خدمات درمانی مورد نیاز هستیم و بنابراین متقاضی این خدمات هستیم.

دکتر رضا جمعه آل صالح بیان کرد: برای تشویق سرمایه گذاران به ساخت زیرساخت های درمانی و آزمایشگاهی در عمان بسته های تشویقی از جمله زمین رایگان تدارک دیده ایم.

محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان و دبیر پنل نیز در این نشست بیان کرد: تردیدی نیست که هیچ گردشگر سلامتی بدون تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و تشخیص کارآمد از ایمن بودن و استاندارد بودن خدمات درمانی در کشور ما اطمینان حاصل نخواهد کرد و اگر خواهان توسعه گردشگری سلامت هستیم باید به ارتقا صنعت آزمایشگاهی نیز توجه لازم را داشته باشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس