صنعت گردشگری شهرستان تیران و کرون به پیوست فرهنگی نیاز دارد


صنعت گردشگری شهرستان تیران و کرون به پیوست فرهنگی نیاز دارد

اصفهان-ایرنا- فرماندار شهرستان تیران و کرون در غرب استان اصفهان گفت: رونق و اثرگذاری صنعت گردشگری در این منطقه در دوران پس از کرونا به پیوست فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مجید حججی عصر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون در محل دفتر امام جمعه افزود: سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت در حوزه گردشگری این شهرستان صورت گرفته است که در دوران پسا کرونا، اقتصاد و اشتغال را رونق می‌بخشد.

فرماندار تیران و کرون به ادارات عضو شورای فرهنگ عمومی به صورت ویژه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا پیوست نگاری برای دیگر حوزه های و اجرای پروژه های شهرستان انجام شود.

وی تشکیل کارگروه تخصصی و کارشناسی برای بومی سازی انتظارات، تعریف چشم انداز و مطالعه فرصت‌ها برای این موضوع را ضروری دانست وگفت: لازم است که یک گروه متخصص و توانمند برای این موضوع تشکیل شود.

حججی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بر نیازها و ارزش‌های فرهنگی تاثیر گذاشته است، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌ها و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی نبود هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های این حوزه را نیز چالش و آسیب جدی در شهرستان برای ارائه برنامه جامع و موثر دانست و گفت: کار جزیره ای مشکلی را از حوزه فرهنگی رفع نخواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: برنامه‌ریزی برای پیوست نگاری فرهنگی با مصوبه شورای فرهنگ عمومی انجام می‌شود.

اقبال صالحی افزود: توجه به ظرفیت‌های بومی و متناسب با شهرستان این کار انجام خواهد شد.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان ،با قدمت هفت هزار ساله یکی از مناطق دارای ظرفیت گردشگری است و تاکنون ۱۲ مرکز اقامتی سنتی در این خطه تاسیس شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق