توصیه zwnj;ای برای تقویت سیستم ایمنی


توصیه zwnj;ای برای تقویت سیستم ایمنی

سلامت نیوز:برای حفظ سلامت بدن و برخورداری از سیستم ایمنی قوی، مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده، حذف چربی های ترانس و کاهش مصرف نمک روزانه به کمتر از پنج گرم در روز و نیز محدود کردن مصرف قندهای آزاد یا اضافه توصیه می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برای کمک به جلوگیری از افزایش وزن، لازم است...

سلامت نیوز:برای حفظ سلامت بدن و برخورداری از سیستم ایمنی قوی، مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع شده، حذف چربی‌های ترانس و کاهش مصرف نمک روزانه به کمتر از پنج گرم در روز و نیز محدود کردن مصرف قندهای آزاد یا اضافه توصیه می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برای کمک به جلوگیری از افزایش وزن، لازم است مقدار کل چربی دریافتی به کمتر از ۳۰ درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.


همچنین به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت و برخی انواع سرطان‌ها توصیه می شود که مصرف چربی‌های اشباع شده موجود در گوشت چرب، کره، روغن نارگیل، خامه و پنیر به کمتر از ۱۰ درصد کل انرژی دریافتی کاهش پیدا کند.

توصیه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی


عکس: سازمان جهانی بهداشت

علاوه بر این، ضرورت دارد که چربی های ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده، فست فودها، میان وعده ها، غذاهای سرخ شده، پیتزا، کیک و مارگارین کمتر از یک درصد کل انرژی دریافتی را به خود اختصاص دهد و بهتر است با چربی های اشباع نشده موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، روغن زیتون، سویا، روغن آفتابگردان و ذرت جایگزین شود.


می توان مصرف چربی را از روش های زیر کاهش داد:
- تغییر نحوه طبخ یکی از روش‌های موثر است. برای این منظور چربی گوشت را جدا کرده، از روغن نباتی (روغن گیاهی) به جای روغن حیوانی استفاده کنید و به جای سرخ کردن از روش‌های جوشاندن و بخارپز کردن استفاده کنید.
- اجتناب از مصرف غذاهای فرآوری شده حاوی چربی ترانس
- محدود کردن مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی های اشباع شده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش