مرسدس بنز K540 مدل 1936: هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر


مرسدس بنز K540 مدل 1936: هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر

در سال 1938، فاروق یکم، پادشاه مصر و سودان، ازدواج کرد. این موقعیت مناسبی برای سایر رهبران جهان بود تا روابط استراتژیک خودشان با حاکم مصر را تقویت کنند. هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر نیز یک مرسدس بنز کابریولت C مدل 1936 بود. این مدل...

در سال ۱۹۳۸، فاروق یکم، پادشاه مصر و سودان، ازدواج کرد. این موقعیت مناسبی برای سایر رهبران جهان بود تا روابط استراتژیک خودشان با حاکم مصر را تقویت کنند. هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر نیز یک مرسدس بنز کابریولت C مدل ۱۹۳۶ بود.

این مدل دو-درب نه تنها به دلیل طراحی هوشمندانه بلکه به خاطر عملکرد عالی خودش مورد تحسین قرار گرفت. به دلیل اینکه ملک فاروق فقط از خودروهای قرمز استفاده می‌کرد، این خودرو به رنگ قرمز تیره رنگ‌آمیزی شد. در واقع هیچکسی به جز او در مصر اجازه رانندگی با خودروهای قرمز را نداشت.

این خودرو تا سال ۱۹۸۸ در مصر نگهداری شد. سپس یک کلکسیونر آن را به خانه خودش در فرانسه فرستاد، جایی که یک دهه در آنجا خاک می‌خورد. سرانجام این خودرو به آلمان برگشت و متحمل مرمت پنج ساله شد.

مرسدس بنز K540 مدل 1936: هدیه آلمان نازی به پادشاه مصر مرسدس بنز K540

شماره شاسی این مرسدس بنز K540 به تازگی به مبلغ نامعلومی فروخته شده ‌است. این نه تنها یک خودروی خاص متعلق به ملک فاروق است، بلکه یکی از تنها ۳۲ کابریولت C در دنیاست. ظاهراً این خودرو ۹۰ درصد از فلزات اصلی خودش را حفظ کرده‌ است و به لطف مرمت انجام‌شده زیبا به نظر می‌رسد.

مرسدس بنز K540، یکی از معدود خودروهایی که در دهه ۱۹۳۰ سرعتش به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید، به عنوان برترین خودروی مرسدس ‌بنز پیش از جنگ جهانی دوم در نظر گرفته می‌شد. ترکیب رنگ قرمز تیره و بژ نیز جذابیت بیشتری به این مدل خاص داده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403