مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد


مانور مقابله با آلودگی نفتی در بندر بوشهر برگزار شد

بوشهر-ایرنا- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی در اسکله 13 بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت خسروی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رزمایش یاد شده به منظور ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی و باتوجه به مستعد بودن بنادر در ایجاد آلودگی و بر اساس توصیه‌های کنوانسیونی برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس سناریو، در پایش هوایی کانال دسترسی بندر بوشهر توسط جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آلودگی نفتی توسط تانکر مستقر در اسکله ۱۳ مشاهده شد.

خسروی افزود: به دنبال مشاهده این وضعیت طی اطلاع به مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی بندر قایق مقابله با آلودگی برای ارزیابی میدانی به موقعیت اعزام شد.

وی ادامه داد: با انجام پایش میدانی تیم مقابله با آلودگی، یدک‌کش یادگار به همراه تجهیزات لازم و شناور احسان به عنوان شناور طناب‌گیر نیز به موقعیت اعزام شدند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: با توجه به جریان آب و به منظور محصور کردن آلودگی عملیات بوم اندازی به طور دقیق انجام گرفت و بلافاصله با دستور فرمانده میدان عملیات جمع آوری لکه‌های نفتی و پاک‌سازی انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور جمع آوری و بازیافت آلودگی شناور یادگار نیز با تمامی امکانات مورد نیاز به محل مانور منتقل شد که پس از گذشت یک ساعت از شروع عملیات، آلودگی ایجاد شده به طور کامل برطرف شد.

خسروی افزود: همه تیم‌های شرکت کننده‌، مانور را طبق سناریو و با رعایت پروتکل‌ها و استاندارهای لازم با موفقیت به پایان رساندند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق