چهار کتابخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد


چهار کتابخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: چهار کتابخانه با اعتبار 24 میلیارد و 410 میلیون ریال به مناسبت هفته کتاب در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود حاجی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (۲۲ آبان تا یکم آذر ماه)، کتابخانه معصوم‌آباد خوسف، تیغاب قاینات، طرح‌های توسعه کتابخانه‌های استاد سعیدی و کریم‌پور بیرجند افتتاح می‌شود.

وی افزود: مکان کتابخانه روستای معصوم‌آباد خوسف اهدایی است و در زمینه تجهیز آن ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده، کتابخانه روستای تیغاب قاینات نیز با زیربنای ۱۶۰ متر مربع و اعتبار سه ملیارد و ۲۷۰ میلیون ریال احداث و تکمیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: همچنین نوسازی و بهسازی کتابخانه‌های استاد سعیدی و کریم‌پور بیرجند با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال انجام شده است.

وی غباروبی گلزار شهدا و امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، راه‌اندازی پایگاه جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم با شعار نذر کتاب، مراسم یادبود خیر کتابخانه‌ساز «تیمسار محتشم» در نهبندان و برگزاری مسابقات فرهنگی برای اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد.

حاجی گفت: در حال حاضر ۸۳ کتابخانه مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فعال است که ۸۲۶ هزار جلد کتاب در آنها وجود دارد و تعداد اعضای کتابخانه‌ها در حال حاضر ۱۹ هزار نفر است که این تعداد قبل از شیوع کرونا ۵۰ هزار عضو بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل