تلاش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام


تلاش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست آینده شورای حکام

یک رسانه آمریکایی گزارش داد انگلیس تلاش کرده است تا آمریکا، فرانسه و آلمان را برای صدور یک قطعنامه انتقادی علیه ایران در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متقاعد کند.

به گزارش تسنیم، پایگاه خبری اکسیوس روز چهارشنبه گزارش داد انگلیس تلاش‌هایی رای برای صدور قطعنامه علیه ایران در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت داده است.

به نوشته پایگاه خبری اکسیوس، مقامات آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس طی چند هفته اخیر درباره امکان صدور قطعنامه علیه ایران در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بهانه آنچه محدودیت‌های ایران برای بازرسان آژانس انرژی اتمی خوانده شده است، بحث و تبادل نظر کرده‌‌اند و انگلیس فعالانه تلاش کرده است تا طرف‌های دیگر (آمریکا، فرانسه و آلمان) را برای صدور یک قعطنامه انتقادی علیه ایران در نشست آتی شورای حکام که روز 25 نوامبر (4 آذر) برگزار می‌شود، متقاعد کند.

با این حال، دیپلمات‌های اروپایی به پایگاه خبری اکسیوس گفته‌اند که با توجه به اینکه ایران آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات وین را اعلام کرده و تاریخ مذاکرات نیز تعیین شده است، بعید است که قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست آتی شورای حکام صادر شود.

طرف‌های غربی پیش از این نیز به‌منظور تحت فشار قرار دادن ایران و امتیاز گرفتن در مذاکرات، بحث صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام را مطرح کرده بودند، اما هربار با ایستادگی قاطعانه ایران مواجه شده و در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته